Älvbacka

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Yvonne - 31 mars 2011 22:33

Ja det blev en hedrande femteplats för Kungen idag, ni har väl kollat in de fina bilderna som Carina Ooooo har tagit och som Josse hjälpt mej med att få in på bloggen!

Kungens föredetta stallkamrat ÄlvbackaÅsa tog sjätteplatsen och våran "gamla" stallgrabb Peters nyförvärv Gulituva kom tvåa, gå in på Google och slå på "STALL TÅGA" så får ni se hans fina hästgård i Boden.

Du har en jättefin hemsida Peter OM du läser detta!

Man skulle önska att Kungen fick starta i ett kortlopp vilka är sällsynta häroppe för hans klass!

Jag stannade ju hemma, men Marie kom imorse och skötte om Kungen och hon hann oxå med att knåda honom lite, halv tio ställdes kosan mot Boden eller PEABtravet som det numera heter.

Gjorde klart stallet, fikade, gav lunch och månade om hönsen och efter det for jag till Pite stad och köpte en ny dammsugare.  Den gamla är så fruktansvärt dålig och jag blev så less den!

På eftermiddan släppte jag ut hönsen även Pavarotti och så  la jag in massa halm

och fyllde på spån i redena för imorron tar grannen "Rune" över, vi sköter ju

varsin månad.

När jag släppte in fjäderfäna på kvällen då var Pavarotti hackad på ena foten och blödde stackarn! Jäkla  "kärringar" att dom ska va så jävla elaka!

Ska prova med att tjära lite på tårna, kanske dom låter bli då? Och så måste jag klippa hans sporrar för dom är så långa att han måste gå jättebredbent.


Hästarna fick en ledig dag, även Faxan för Josse är sjuk. Det var iallafall bra att hon orkade sätta in de fina bilderna på Kungen! Tack tack tjejen!


Imorron blir det fest i LillPite, då är vi bjudna till Robert Lindberg på surströmming, ahhh !!! man känner redan hur "snålvattnet" rinner till!  

Av Yvonne - 31 mars 2011 21:37

I dagens första lopp på PEAB-travet kom Kungen iväg i en snabb start och höll ledningen fram tills 500m kvar. Där fick han släppa, och slutade på en femteplats! Han skötte sig fint och gjorde ett bra lopp.
Carina O var på plats och fotade, Tack Carina för bilderna!
      

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards