Älvbacka

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Yvonne - 3 maj 2011 19:50

NU har jag lärt mej nåt på alldeles eget bevåg, är man osmart när det gäller data så är man fast det ploppar opp nån intelligent tanke då och då!

Ja det började med att när Emelie var här så tyckte hon att det var så festligt

när jag fick "kommentarer" så svarade jag direkt på bloggen! Började tänka efter

och plötsligt gick det opp ett ljus och nu har jag lärt mej (hoppas jag)!

Så ni som väntat svar på era "kommentarer" NU finns dom där!


Ja det blev som lovar, kallt och snöflingor har virvlat omkring! Som tur är försvann dom i tomma intet trallala!

Det var inte bara tjockjackan som åkte på idag när jag tränade häst, hela vinter-

dressen blev använd igen och likaså fick hästarna sina fodrade regntäcken på...


Janne for till Luleå med hästbilen och finkan för besiktning, fanns ingen tid i Pitestan! Det gick bra iallafall.

Under tiden körde jag Bolfaxa, blir spännande att höra vad Jaakko tycker om henne och att hon sköter sig förståss på torsdag.

Moe och jag fick sällskap av alla tre hundarna  på ridturen i eftermiddag, då trivs

pållen det märks. Han håller verkligen reda på var dom befinner sig, ja det är ju bara yrvädret Vilja som far ut och in i skogen, är som bortblåst mellan varven

och dyker opp som gubben i lådan när man minst anar. Har man en "skvättig"

häst då ska man ha med sig ett par hundar! Mycket bra "medicin"!

Molly och Moa, nio och sex år gamla (mor och dotter) håller sig i närheten an-

tingen strax framför eller i hasorna på Moe.

 Har sett startlistan till på torsdag, Moe står 40m med ett första spår i sin volt

och sköter han sig kan det nog bli en slant?

Får väl se hur det blir med "montétestet" på lördag, tänkte inte på att det blir ju bara en dag mellan efter starten i Boden!!

Tja, det går ju fler"tåg"..När Janne kom hem från Lule körde han Storvinna och hon ser verkligen jättefin ut!

Tror det börjar med en 2,30 tid första starten i "unghästserien" och sedan sänks tiden undan för undan. Denna typ av träning är väldigt lärorik för ungpållarna!

Nu ska jag gå ut i stallet, glömde ta utav "Lillen" täcket kom jag på!

Hihi, måste få berätta om Trolle och Lillen! Igår när Janne hade kört Trolle så fick han ha sitt stalltäcke på och när jag senare gick ut i stallet för att ta av honom det så var täcket spårlöst försvunnet?? Tänkte då att Janne kanske tog av honom det tidigare? Men jag hittade inte täcket, när jag skulle gå fick jag en känsla av att jag borde nog titta in i Lillens box och jajamänsan, där låg Trolles täcke på gölvet i boxen .... Det är en öppning mellan boxarna så att Trolle och Lillen kan

stå och vänslas med varandra och på ett eller annat vis har Lillen plockat av Trolle täcke! Ena bensnöret var trasigt MEN det andra var helt och fastspänt som det

skulle OCH bogspännet var oöppnat!!! Klura ut det om ni kan?

Täcket har inga gjordar men ändå! Hur fanken fick han utav Trolle täcket?? 

Han har snott grimman utav honom nån gång när jag glömt att ta av den oxå....    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards