Älvbacka

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Yvonne - 12 maj 2011 20:23

Nu börjar det norrbottniska "ljuset" göra sig gällande, det är ljust ute senare och senare och snart dygnet runt. Plötsligt är klockan nio tio på kvällskvisten och man fattar ingenting. Som ikväll, då var klockan plötsligt halv åtta och jag som trodde den var kring 18.00

Tänk vad mycket mer man hinner med nu och detta är nog bästa tiden åtminstone för djuren innan "mygg och knott samt flugorna"  gör sitt intåg.

Men det är ju bara så att dom behövs, vad skulle svalor och andra insektsätande fåglar annars leva av?

Molly är på bättringsvägen och det känns jätteskönt, nu haltar hon obetydligt...


Igår blev det inget bloggat för jag verkade hovarna på Kompis efter middagen och det tar lite tid och så fyller jag nytt vatten ute i hagarna på kvällen så att

hästarna har friskt vatten när dom går ut på morron!

Det blev en skogstur med Moe idag med Vilja som sällskap, energisk liten vovve

hon hinner söka igenom halva skogen och lite till och dyker opp som "gubben i lådan" så ibland hoppar Moe högt när hon studsar opp framför honom!

Igår testade jag honom ett varv på banan efter ridturen och han travar som en klocka, hoppas bara att han inte blir för het när han ska kvala in för monté?

Nu ligger Vilja i tv -soffan och sover djupt, vaknar nog inte förrän det blir sista

kissrundan!

Hon har varit med Janne och bränt gräs kring ängarna, kanske fick hon sig

nån råtta då? Hon är en magnifik råttjägare!

Janne har drögat Kungen, bra träning för en så stor häst och så körde han Trolle

och han ser riktigt trevlig ut, Fixgnisten ska vara ledig i fjorton dar och Iréne ska gå igenom honom (stretcha och massera).

Start den tjugonde för Moe "kortlöp" står 40m, inte så lovande måste jag säja.

Kungen ska oxå ut då.

Josse har ridit Bolfaxa , kommer körande på sin "moppe" efter skolan.

Har fått en film på Juna från hennes första tävling i " Presicion" där hon blev

åtta av tjugoåtta stycken tävlande!

Jag, Josse och Janne är väldigt imponerade av Junas utveckling därnere i Göteborg, hon ser fantastisk ut framför maratonvagnen, Camilla har gjort ett

kanonjobb med henne!

Måste berätta att tuppen Pontus gjorde ett utfall mot mej häromdagen, först

bröstade han opp sig och då sa jag till honom att lägga av och då flög han i benet på mej tuppracka´rn! Sen tittade han på mej som om han undrade varför jag inte blev rädd. Hörde tidigare av Ingrid (grannen) att han hade gjort en attack mot Rune när han hade röda byxor på sig!!  Han vaktar väl brudarna sina...


Hörni, vet ni vad det är för märkvärdigt med en kille som heter "Justin Drew Bieber"? Många skriver om honom i sina bloggar har jag sett!

Läste i en "Djurtidning"  där det stod om kändisar som var "lika som bär" med

olika djur och denna kille visade sig vara  lik en hamster! haha!!


Nu ska jag kolla hur det går för Erik Saade?

Vi hörs!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards