Älvbacka

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Yvonne - 13 maj 2011 22:54

Det blev en tur till Vitsandsbanan på förmiddan med Storvinna och Bolfaxa, båda

tjejerna kliver i stort sett självmant in i hästbilen!

Faxan verkade inte riktigt bekväm med underlaget på banan, den var hård!

Snabbheten har hon, men det blev ett par smågalopper och hon såg lite spänd ut

och så vill Janne prova sätta på henne ett raymondcheck nästa gång...

Storvinna gjorde det hon skulle, sprang 2 minuter distansen med en liten galopp!

Finns ju så mycket att titta på utefter banan som rubbar koncentrationen då

och då när hon är ensammen. Hon ser jättefin ut iallafall och hon har ett riktigt

vägVINNAnde steg!

Red en storrunda med Moe på eftermiddan och han fick röra på benen , när vi var på väg från en skogsstig ut på landsvägen passerade en ryttare på en brun häst och Moe blev lite spänd och nyfiken, men när ekipaget ridit förbi kom fjordingen Balder

spänd framför rockarden och då "frös" Moe fast i marken och jag kände hur hans hjärta slog! Moe är skiträdd för fjordingar månne det vara färgen?

(Han har stuckit en gång när han fick se Balder efter landsvägen, det var inte kul!)

Nu gick det bra, lät Balder traska förbi innan jag red över vägen  och då blev det fart under dojorna på pållen!

Och här kommer det läskiga!!!

Jag var på väg till hönsen dragandes på cykelkärran med tre hinkar fulla med sand som jag skulle fylla på hönsens "sandbad" med som dom har i ena hörnan av hönsgården. Vilja följde med och när jag kom fram till grannens lekstuga (höns-

huset står på grannens gård) stack Vilja iväg i 110 knyck genom hästhagen ner mot vägen! Samtidigt hör och ser jag mjölkbilen komma dånande och jag

skriker: Viiiiilja staaaanna!! Och när mjölkbilen kört förbi ser jag ingen hund?

Det är ett dike efter vägen och jag ropar och ropar, men ingen hund i sikte.

Tanken kommer, blev hon påkörd och ligger i diket? Sakta sakta närmar jag mej diket och vågar knappt titta MEN ingen hund i diket så jag ropar på henne igen

Viiiilja!

Vänder mej om och Vem sitter vid cykelkärran om inte min lilla  älskade hund

och när jag frågar henne : vart tog du vägen? då kommer hon glatt fram något

skamsen med öronen lite snett utåt och slickar sig om munnen som hon alltid gör

när hon känner att hon gjort nåt som inte är tillåtet. Vad kan man göra mer än att ge henne en stor kram, MEN det var en pärs!

Och orsaken till hennes snabba race såg jag sedan, det var en storspov som promenerade på andra sidan vägen.

Hon måste ha kutat tillbaka i raketfart när jag skrek åt henne och jag hann väl inte se henne för lekstugan stod i vägen, men är satt hon alltså bredvid cykelkärran som hade tippat och den ena hinken med sand hade ramlat av och

sanden låg i en hög bredvid på marken!

Ja slutet gott allting gott, det är mycket just nu som lockar en unghund är det

inte fåglar så är det råttor och man hinner inte alltid med fast jag försöker hålla

kollen på henne!

Och Erik Saade kom med till finalen, inte för att jag är så intresserad fast det är

ju roligare att kolla om sverige är med och han är ju ganska söt grabben! Ser ju inte ut som en hamster som den där Justin Drew Bieber...gonatt!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards