Älvbacka

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Lördagsledigt

Av Yvonne - 28 maj 2011 23:03

Alla hästar fick ledigt idag! Det tycker dom säkert är skönt att bara få gå i hagen

och bli servade  med mat!

Det har ju inte varit världens bästa väder, men dock överkomligt och faktiskt

tittade solen fram lite försiktigt en stund på eftermiddan. Inte var det väl mycket att hurra för, men alltid något...

Hann med att rengöra Moes och Bolfaxas grejer  och lite annat pyssel i stallet efter

lunch. Täckena jag köpte till Storvinna, ett boxtäcke och ett tunnare regntäcke är

bra, men boxtäcket som jag tog i 140 cl var nog så tajt så det ska jag byta till 145 .

Regntäcket däremot var perfekt och det var 145 cl, hon är dryg den unga damen.


Lilla fölungen är pigg som en mört och hon vill gärna bli kliad på manken och då

kliar hon tillbaka, men snart kommer tänderna fram och då vill man inte bli

kliad längre, ajaj!

Hon har som en vit halvmåne i pannan ser man nu och så har det "runnit" ner en vit fläck en bit nedanför. Hon får nog samma färg som mamma Stilig.

Jag tycker hon ska heta "Kata" för hon ser lite "katig ut, det kommer säkert fler förslag och Lasse har ju sista ordet, Han hade inget namn när jag frågade för han hade bespetsat sig på en hingstunge! Detta var tredje stofölet som Stilig fick.

Har tagit några kort, men måste få hjälp med att få in dom på bloggen och så

har jag fina bilder på Moe och Ingela i montékvalet oxå.

Dom har Carina Oooo tagit.

Tog mej tid i eftermiddag att kolla på V75, Carinas och Tords duktiga

Donna Sarina var ju med i femte loppet "Diamantstoet" och hon kom tvåa!

Det blev en nätt summa på 100.000 kr i andrapris, Grattis det är sååå välförtjänt

för man vet ju själv vilket arbete och tålamod det ligger bakom en Seger!

Och Donna såg kanonfin ut!

Imorron ska Stamping kämpa mot svenskar, norrmän och finnländare i

Elitkampen! Det loppet är då mer spännande än själva Elitloppet tycker jag.

Vi har ju haft Stampings "morfar"Slogum Tor som avels hingst på 80talet.

Och därför klappar ju hjärtat lite extra för Stamping, men å andra sidan så har han ju helt underbara ägare oxå!

Yes, nu hann jag blogga klart före midnatt! Gonatt.....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards