Älvbacka

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Yvonne - 16 juli 2011 21:33

Jag har "mött" några änglar utan vingar i mitt liv, inte så många för de är ganska sällsynta! Nu är iallafall Vitsandsamatören  Britt Lindgren med i min lilla "änglaskara"!  

Vi hade "fikat" denna provloppslördag på Vitsand, men då vi är igång med hö-

slåttern och hade en hel del hö att bärga idag så blev det lite panik!

Igår "fredag" sa jag till Janne: ring och hör med Britt ifall hon kan byta fikadag med oss, jag bakar bullar!

Och det gjorde hon och med så kort varsel ställde denna goa tjej opp ( det är

faktiskt andra! gången hon gör det för oss)! Jag bakade bullar på fredagkvällen

och när dom svalnat fick Janne åka iväg med baket till Britt.

Hoppas att bullar och kakor räckte Britt, kanske blev det över nåt till dej?

Ett jättetack ska du ha!!!

Storvinna fick stå över "unghästträningen" denna gång...

Och vilken tur vi har med vädret, snart är ladan proppfull med hö utan att det regnat en droppe!

Klockan sju imorse startade Janne traktorn och började intagningen av hö, han

hade släppt ut hästarna och jag mockade och var klar när han kom med första lasset... det såg lite bistert ut i morse på himmlen... fast ju längre dagen har gått så har det ljusnat mer och mer och ikväll tittade solen fram.

19.30 avslutades höbärgningen, jag och Petter har turats om att lassa in hö  i

"kanonen" det är ett kraftigt "sug" i den, ibland åker högaffeln med höet en bit in i den och då känns det som om "hela" jag ska följa med in! Haha det skulle se ut det!  

Nu är det ungefär sex lass kvar på backen så det blir några timmar imorron oxå

att spendera uti höet!

Ja nog har jag tränat armmusklerna alltid...  

Alla hästar har varit lediga idag, men vi hann träna igår.

Anna och Petter har bakat pizza till middag, åh vad det är gott med hemlagad pizza! Det är nåt jag aldrig ägnar mej åt att göra!

Edit har ridit på Kompis och hon är jätteduktig, Rut tycker att det är lugnast med kaninerna och lilla Sally  3 månader kollar mest på "kattmobilen" om hon inte åker omkring i bärselen.  

Just nu håller Anna och Petter på att slå in presenter, Edit fyller fem imorron och om ett par dar fyller Rut två.    

Tiden går Och jag har lyckats blogga innan klockan slår tolv!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards