Älvbacka

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Yvonne - 23 juli 2011 22:38

Idag halvmulet och ibland sol, men varmt, inget regn iallafall!

Lasse med broder Björn kom på visit när vi skulle köra intervall med Fixgnisten och Bolfaxa, egentligen skulle bröderna på fjällvandring vilket blev uteslutet då det regnade för fullt  däroppe i fjälltrakterna!  

Efter lite uppvärmning på travbanan blev det intervallkörning på "rakan", pållarna blev väl lite förvånade när det dök opp två personer och en hund (Vilja) utefter rakbanan! Fast dom tog det med ro och båda skötte sig bra och jag tror att Lasse

var nöjd med Faxan när han såg henne i auktion, hon är inte alls nå het numera

och det vore ju bra om hon kan hålla nerverna i styr när det blir allvar oxå!


Efter körningen gick Janne och grabbarna in och tog en fika medan jag   lunchfodrade,

sen blev det utselning av Storvinna och henne körde Janne på banan och Lasse kan nog inte vara annat än nöjd med den damen!

Nästa lördag är det unghästträning på Vitsand igen och då ska Bolfaxa med, kusk blir Jaakko Alamäki.

Hade tänkt att vi skulle ha åkt till Vitsand idag och att Moe skulle ha fått sig ett banjobb, men nu blev det inte så och inga skor fick han på sig fram heller och

då nyttjade jag "storängen" innanför travbanan för ett träningspass

Det är ljuvligt att rida på gräs, mjukt för hästbenen och man känner vinddraget när hästen sträcker ut i flygande trav (det är frihet)!


Snabbjobb som snabbjobb, men jag tror nog att Moen uppskattar mer att få springa på en stor äng än att  vara på travbanan! Och skogsturerna är nog favvo-

träningspassen!  


Tuppen Pontus utmärkte sig idag när Ingrid (grannen) skulle gå in i hönsgården och hämta ett ägg som var värpt under lövruskorna, då flög han på henne!

Det är iallafall skönt att höra  att hon är av samma uppfattning som mej. Det är ju hans revir och hans hönor  och han är inte aggresiv vill bara visa att "här bestämmer jag", punkt! Han är himla söt...  

Nu har jag sett på tv att det blir regn imorron och det behövs, jag blev alldeles "grå" av damm när vi kört på rakbanan.

Hoppas att Kent hann bala klart på andra sidan älva!


Sov Gott!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards