Älvbacka

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Yvonne - 27 augusti 2011 21:58

Moe har varit dålig på att äta sitt kraftfoder ett par dagar, men idag på lunchen åt han faktiskt opp en tredjedel.  

Han käkar iallafall hö, han kanske bara är less på att knapra i sig pellets?  

Eller oxå beror det på att Janne har släppt ut Kompis innan Moe har ätit opp sitt kraftfoder och det är han väldigt känslig för och då äter han inte opp utan börjar vandra i boxen.

Ikväll stod han och "mulade" i krubban så jag får väl se om han ätit  opp sin

kvällsmat imorronbitti? Kanske går och kollar nu när jag går ut med hundarna...  


Har smörjt tävlingsselarna med tillbehör och tvättat sulkarna, känner mej så nöjd när det är gjort.  

Och så har jag krattat fint i hönsgården, ikväll stängde jag "luckan" så alla höns sover inne inatt, fick höra att det skjutits en bamsebjörn vid Arnemarksvägen idag!    

Ja dom börjar väl röra på sig nu när det är jakt ! Och snart börjar väl älgjakten oxå, är inte emot jakt för det är ju ett nödvändigt ont fast det är inte något

JAG skulle kunna tänka mej att deltaga i!  


Vår lilla "sjöhäst" är kvar i hagen så det var nog rätt ställe jag "gärdade " in.

Det har varit en riktigt varm dag om än inte solen har gassat!


Såg kallblodsloppet (SM) på V75, HallstaLotus vann, men Stamping var jätteduktig.  

Vinnartiden var 22,5 och Stamping kom fyra på tiden 22,7 och lille Farmfurir,

Per G:s häst gjorde som vanligt en fin insats och fick sista pengen på en 23 tid.

Full av beundran för den lille "krigaren och så är jag sååå glad för Arnes skull som är sjuk och inte kunde vara med sin "Snubbis" idag!

Ja Sigbritt, Arnes fru kallar Stamping så.  


Nu är klockan 22.30 och det är dax att ta en promenad med vovvarna!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards