Älvbacka

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Kexet

Av Yvonne - 26 november 2011 22:47

Klockan 10.00 imorse åkte Kexet iväg till Blåsmark för inkörning hos LarsOlov Lundgren, hon blir väl borta nån månad skulle jag tro?

När stallLena dök opp var jag nästan klar i stallet, hade bara kvar att lägga in spån. Vi gick och hämtade Kexet i hagen.

Hon fick gå ut imorse med sina kompisar som vanligt.

Efter en genomborstning såg hon skaplig ut, gick ju inte att göra så mycket igårkväll då hon var blöt när hon kom in.

Regnade en skvätt på eftermiddan!

Lastningen gick över hövan bra, jätteduktig var hon till skillnad från när hon skulle på premierningen i höstas!

Då levde hon loppan minsann...Lena följde med Janne till Blåsmark och allt hade gått bra, hon var lite orolig vid framkomsten och när hon kom in i stallet. Det blir nog inga större problem med att få henne inkörd.

Jag trodde att jag skulle hinna ut med Knekten en sväng, men mörkret hann infinna sig så det fick bli en svängom i stallet, imorron ska vi iallafall ta ut honom på en tömkörningstur när stallLena och Josse kommer, blir spännande!


Ja nu är det snart sista starttillfället för Kungen detta år!  Han står ju fyrti med ett springspår (ensam i volten)

och det är bara sju hästar till start!

Nu kusk för dagen "Akseli Lahtinen", Jaakko har misskött sig och är avstängd, Ja miskött sig och misskött sig,

han

har varit över "linjen" vid två tillfällen och det renderar en avstängning...  


OM det är någon som har saknat mej på bloggen ett par kvällar så beror det på att jag har pysslat med Trolle och Knekten.  Och igår kväll kom vännen  Annica och Hasse från Rosvik på besök och dom blev länge,

(annars brukar Hasse ha bråttom hem efter ett tag)!  

StallLenas farsa KarlGustav gjorde oxå visit, karlarna satt vid köksbordet och surrade medan jag och Annika satt i Tvrummet och slängde då och då ett öga på IDOL medan vi snackade!  


Nu ska jag ta en dusch innan det blir sängläge...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards