Älvbacka

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Yvonne - 3 januari 2012 18:54

Jäkla dator, igår var jag frånkopplad "sa" den! Haha, men idag har jag  med list lyckats ta mej ut på nätet igen...vet

inte hur? Men nu är jag med igen!  

Och Kexet ja, Janne har pratat med LarsOlov och nu är den lilla damen i  skaklarna, pigg och framåt vill helst trava på

säjer L.O ch känslig i munnen. Och så skulle han börja köra kälke med henne!

Ja nu ligger vi lite efter Knekten och jag, shiit oxå! Nej nej jag bara skojar! Vi tar det med ro och idag har han fått

bekanta sig med speedcarten på stallgången och det var då inte något han kände sig obekväm med.

Lyfte opp den och tryckte skalmarna mot sidorna och la dom över ryggen och släppte ner den på golvet. Ögonen blev lite stora, men han var inte rädd!  Efter detta gick vi ut och tog några tömkörningsvändor på stallplanen , tränade

volter och åttor!    

Det har snöat en del och denna snö är tung som cement, det gick inte att slunga den och vi börjar ha några meter höga snöhögar på gården nu!


Fick FYRA ägg ikväll, två stora bruna och ett vitt samt ett beigebrunt! Då blev jag så här glad   

Och nu är det jag som sköter hönsen denna månad, bytte golvströ igår och jag tänker byta strö en gång i månaden

så hinner det aldrig bli dålig lukt för hönsskit luktar väldigt starkt.


Har inte hunnit , men imorron ska sadeln på Moe och bara Janne får skrapa utav travbanan så ska Bolfaxa  i

vagnen igen efter vintervilan!  Och sen får jag se när Janne känner sig mogen för en tur bakom Knekten, stallLena har lovat hjälpa till och leda !  

Hon far med familjen till Bali i mitten av januari så innan dess måste vi  sätta honom i vagnen...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards