Älvbacka

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Yvonne - 13 januari 2012 18:27

  Ja solen förståss!

Det varade inte så länge Lena...  

Och snöat har det gjort och blåst så att det har drivit massor!

Vintertid blir planeringarna aldrig som man tänkt sig, alltid är det något som sätter käppar i hjulen...hästarna

fick sig en vilodag och Janne väntade med att snöröja tills i kväll då det lugnat ner sig en smula.

Skogshästarna har varit ute och Moe med sin Kompis kunde ju inte vara inne när han såg att dom fick gå ut!

De övriga pållarna fick en innedag och tugga sitt hö i boxarna vilket dom inte har något emot, finns det bara "mat" så är livet toppen oavsett man är inne eller ute verkar de vara överens om!  


Fixade till hos hönsen som jag tänkt mej men inte hunnit med...bytte spån i redena för det var lite fuktigt och så

tog jag bort hälften av golvspånet och la dit nytt.

Det är så fridfullt i hönshuset, inget bråk och tjafs allihopa kommer väl överens och dom är med  och kollar allt jag gör , det kommer fyra ägg om dan nu två vita ett brunt och ett beige.  Har jag tur så "kanske" jag kan hämta fyra "sussex"hönor till våren? Hittade en annons på blocket!   

Hedemorahönorna var redan tingade, men sussex är jättesnälla och trevliga individer. Värper fina runda ägg.

Janne körde faktiskt Vinna igår och hon såg jättepeppad ut!

Han lånade min speedcart för det blev ett brott på hans när Knekten busade till det i söndags!

  


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards