Älvbacka

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Yvonne - 17 januari 2012 18:57

  Vad händer egentligen?

Näst sista inlägget  jag la in på bloggen, då försvann en massa rader på slutet! Och igår försvann det oxå rader i mitten på inlägget??

Berättade ju om Kungen igår, men förklaringen till varför "han inte slafsade i vattenkoppen" BORTA!!!?????

Förklara det den som kan för jag kan det inte...  

Iallafall var det så här att det var ju inte som vi trodde att Kungen orsakade att det var alldeles blött i boxen, nejdå

den attans koppen "smyg läckte" där montaget "röret" går in i koppen! Kollade igårnatt genom att hänga en hink under vattenkoppen och den var full på morron...Kungen fick låna en annan box att sova i.

Inte undra på att det var dyngblött hos pållen !  Jag har börjat stiga opp tidigare på morron och efter att ha hämtat tidningen går jag vidare till stallet med hundarna i släptåg och så sticker dom till skogs ett tag medan jag fodrar hästarna matar kaninerna och ger en jamande Plåster frukost.  Och sen bär det av in i stugvärmen för mej och  hundarna och så hoppar vi säng nån timme till, ganska mysigt!  

Janne stiger opp och läser "paltbladet" tillsammans med en kopp kaffe!   Ibland går han ut och börjar släppa ut hästarna innan jag har kravlat mej ur sängen, Vilja och Molly ligger kvar!

Är ganska skönt att ha det så för då är hästarna klara att gå ut efter att ha ätit och druckit i lugn och ro.

Själv fikar jag inte förrän stallet är klart...och då blir det en kopp te och en macka.  

Då får hundarna oxå sin frukost och även Rollo vill ha lite i sin kattmage!

Rollo är en riktig sjusovare nu på vintern!


Har kört Bolfaxa, hon känns verkligen fin självgående kan man säja. Glömmer hon att det finns nåt som heter galopp  när hon ska på "travet" kan det nog bli bra för hemmavid galopperar hon aldrig!ta skyddslingar!

Moe har snöpulsat och han var alldeles vit av rimfrost när vi kom hem "i mörkret förståss!"

Tycker att dagarna borde bli ljusare nu?

Janne körde både Vinna och Kungen när han sett "travet" på TV mitt på dan!


StallLena kom och hjälpte till att ta in de hästar som fortfarande var ute, nu är det bara två dar kvar tills hon far till Bali i två veckor! Och snart kommer våran vet. Iréne opp igen, längtar för hon är som en frisk fläkt och när hon far hem igen då är man totalt slut, hihi!

Ja hon är en "härlig" person.  Tänk att sitta ensam och köra bil hit opp från Stockholm för att serva sina vet. kunder hon har häroppe.


Ska kolla på handboll ikväll, ganska spännande!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards