Älvbacka

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Yvonne - 20 januari 2012 22:29

Allt var frid och fröjd i hönshuset på morron ch de nya tjejerna kom direkt och var runt benen på mej medan jag

städade bort skiten, la in ny mat och fyllde friskt vatten...fem ägg fick vi idag och ett utav dom var från ny-

komlingarna! Hade med mej en säck med "höboss" som jag hällde ut på golvet så att de fick något att sprätta och picka i, mycket uppskattat! Den beskäftiga unghönan som bråkade igår gav sig på en av de nya, men nu har Pontus fattat vad han har för uppgift i hönsgården...snabbt gick han emellan bröstade opp sig och knuffade bort unghönan

som döptes till "Emelie" av Lena efter sin "uppvisning" igår! Tuff kille den där tuppen!  


Kört Bolfaxa som sköter sig på bästa sätt. Snöpulsade med Moe och han fick sig en riktig tur för jag red in på stigen bredvid rakbanan (den som vi använde innan rakan kom till) på hemvägen och det gick opp till bröstet på honom och

han gick fram som värsta snöplogen! Det blir en himla svikt i steget så det gäller att man sitter säkert i sadeln för

att inte studsa ur den!

Vågade inte rida där hela vägen hem så vi tog oss ut på rakan efter halva vägen för att det inte skulle bli för ansträngande för honom. Ökar på lite för var dag som jag gör på den andra vägen jag ridit opp mot "fällan".


Har varit en fin dag inte särskilt kallt, men jag skulle önska att ljuset höll i lite längre på eftermiddan!


Göran som har medlemskap i min "änglaskara  " kom och lagade till Kungens vattenkopp och ikväll fick den store pållen flytta in i sin box igen.


Har tittat på "The Voice", tycker nästan att det är bättre än "Idol" och så har jag varit ute med hundarna som nu har lagt sig till rp för natten vilket jag oxå ska göra (med en spännande bok) i min hand!  Kram...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards