Älvbacka

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Bakstöttingskusk

Av Yvonne - 27 januari 2012 19:29

Nog har det knogat på och kommit lite snö då och då, ja vi får se vart det bär hän? Vintern kanske håller sig kvar in i maj månad, huvvaligen!   Fast hur mycket snö det än kommer så blir det sommar iallafall!  


Igår kom Sussie och ville pyssla med Kungen, ingen ridning för hon hade klantat till det på garagegolvet och halkat omkull och slagit i axeln vid landningstillfället! Ajaj!  

Det blev en tur som bakstöttingskusk på timmerkälken med Janne och Kungen istället. Kungen drog friskt med Janne i tömmarna och Sussie på "geten", timmerkälken är ju i två delar "geten" och "bocken"!

En mysig tur i vinterlandskapet tyckte Sussie när hon kom tillbaka rosig om kinden och solsken i blick fast hon frös om fötterna vilket snabbt avhjälptes när hon fick sig en kopp kaffe vid köksbordet.  


Jag hade bara Moe att träna igår för torsdagarna är Bolfaxa Josses pålle!

Vi snöpulsade så  svetten rann på Moe, men det är ganska jobbigt att sitta i sadeln oxå! Det gäller ju att ha balans

för det är ju inte som att rida på en slät väg precis!  

Idag fick han ledigt och jag körde bara Bolfaxa och skötte sedan om Trolle och Knekten, på söndag kommer Kexet hem inkörd och klar. Nu ligger vi efter Knekten och jag!

Men jag hade inte räknat med nåt annat heller, ja nog hade jag väl trott att han skulle ha varit i vagnen fast nu vart det ju som det blev!


Denna dag har verkligen varit gråtrist och gråkall, hästarna började redan kring tretiden  proppsa på att få komma in!

StallLena fyllde "förti" därborta på Bali! Grattis grattis!!

Tänk, henne har jag sett sedan hon var en fyra fem år!


Nu ska jag lufta hundarna innan sena kvällspasset!

Ha en trevlig fredagkväll!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards