Älvbacka

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Yvonne - 1 februari 2012 19:47

Nu har Janne provkört Kexet och hon uppförde sig lugnt och trevligt i vagnen, när Janne tog in henne från hagen då "hoppade" Esset över "ledet" och följde med en bit ångrade sig och stack iväg och hoppade in i hagen igen!

Han är nog förälskad,   men  i slutändan  så var det ändock morsan som gällde!  


Jag skötte om henne efteråt , borstade och redde ut man och svans, klippte lite här och där och jaa det är en liten elegant märr måste jag säja!


Moe ledig, Bolfaxa fick sin första intervallomgång och hon känns fin och travsäker...kom in i stallet  flåsade inte ett smack "andningsbesvären" verkar vara helt borta nu! Hoppas även att "galoppbesvären" är borta när hon ska ut  i

hetluften!???

Knekten fick en tömkörningsrunda på travbanan, han är då inte rädd bilar iallafall och hundarna  kan busa och nästan springa in i benen på honom utan att han reagerar...Vilja jagade en snöklump som for in under magen på honom

och jag gjorde mej beredd på att han skulle hoppa till när hon for in under magen på honom och snappade åt sig snöklumpen, men han reagerade inte alls utan traskade på som vanligt.  


Nu har Rune tagit över hönsskötseln denna månad, men jag pysslar lite med dom när jag hämtar mina ägg...

det är ju så trevligt och rogivande i hönshuset!


Blir lite kort bloggande ikväll för nu tänker jag kolla på "kockprogrammet! Inte för att jag är intresserad utav att laga mat, men det är intressant ändå.  


Tack Britt för de fina bilderna på Målle framför stöttingen, ska be Josse sätta in en av dom på bloggen så att

alla får se vilken fin travnordis du har!

Jag har gjort nåt nu igen så jag kan inte "svara" på mejlen? Tur att jag har Josse som kommer imorron!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards