Älvbacka

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Yvonne - 9 februari 2012 23:18

 Jaa, Iréne är på ingång och är nog i Skellefteå nu där hon tar en fikapaus hos sin kompisvet. Peter sedan bär det av till stall Älvbacka!

Hon är duktig som sitter och kör ensammen från Stockholm opp hit...  

Jag har bäddat och gjort det mysigt åt henne uppe på vindan.

Och nog för att det är nog tjatat om det MEN kylan håller i sig fast mot helgen ska det bli varmare, jippie!

Har inte kört idag, Josse har varit här och hon longerade Bolfaxa och stallLena la westernsadeln på Gnistens rygg och

tog sig en efterlängtad ridtur runt byn.

Nu när Iréne är här så ska hon ta ett prov på "knölarna" Gnisten har på ryggen.


Moe fick ledigt för jag mådde inte bra när jag steg upp, kallsvettades, ont i magen och mådde illa, släpade

mej ut till stallet och sa till Janne vilka täcken Kungen och Moe skulle ha (dom har likadana) men Kungens är ett nummer större.

Gick in och la mej en stund och så småningom kändes det bra igen och då bar det av ut i stallet igen.

Janne höll på att släppa ut hästarna och när det var klart mockade vi och jag la in spån innan jag gick till hönsen och bytte spån och så var dom nöjda!

Tänkte göra det en gång i månaden, men har ändrat mej och nu gör jag det så fort det börjar lukta för starkt...

det är ju trevligare att det är fräscht  "alltid" !  


Måste få berätta att vi har en mycket intresserad "köpare" på Trolle och det verkar vara en seriös person som

bor i Norge. Vi har mejlat en del och Janne har pratat med honom i telefon och han har fått bilder på både Trolle och Edets Joanna som är Trolles syster (ägs av Carina och Tord i Boden). "en flott hoppe tyckte han" .

Det är ju lite av varje som måste ordnas för införseln , men jag hoppas verkligen att  det blir för Trolles skull!  

Josse har oxå dragit sitt strå till stacken och skickat lite bilder bl.a den fina bilden från körprovet på unghäst-

utställningen i Boden 2010 där Trolle fick 10 poäng med kusken Jens Nilsson i sulken.


Fick just nu ett telefonsamtal från Iréne, hon sover i Skellefteå inatt, stackarn hon måste vara alldeles slut så

 det var nog vettigt.


Gääääsp, det är nog dax för mej att inta sängläge känner jag! Hundarna, Rollo och Janne  har redan somnat!           GONATT!




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards