Älvbacka

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Yvonne - 14 februari 2012 19:47

   En stor Kram till alla goa Vänner på ALLA             -ANS DAG! KRAAAAM...  


 Snöat på morron, solen tittade fram på dan och är det inte så att 5 minus och sol då är livet härligt för både kuskar och hästar !

Igår hade Iréne "filmtajm med mobilen! Hon filmade allt som tänkas kunde filmas fågelbordet ute vid rönnen, hönsen,

hästarna ,ladorna och stallet, en massa stora snöhögar, Vilja och gud vet vad...även jag och stallLena blev filmade

(mina stela kompisar) blev vi utnämda till! Ja hon kommenterade hela tiden så jag höll på att skratta ihjäl mej när vi kollade på "filmen" efteråt!   Hon är för härlig våran vet. !


När hon lämnade gården igår skulle hon först till Älvsbyn och hjälpa en kossa och sedan vidare ner till Stockholm.

MEN när jag ringde henne för en stund sedan då var hon kvar i NORRLAND??  På  väg från Älvsbyn och kossan hade hon fått en påringning om en sjuk häst i Holmsund och som den omtänksamma veterinär hon är så   åkte hon dit och blev kvar hela natten och kämpade för hästens liv. 

När jag slog en signal till henne ikväll för att höra ifall resan ner gått bra så fick jag mej detta till livs, men efter att ha fått sova halva dan så är hon nu "on the way"! 


Faxan, Kungen och Vinna har gått intervall idag, Moe fick en tur till Knöppel tur och retur, när vi kom till skogsbilsvägen stod där en stor lastbil tvärs över "vändskivan", den var opp med skogstraktorn så nu ska tydligen avverkningen börja!

När Moe fick se stora lastbilen blev han tveksam , men hur det än var så fick han råg i ryggen och vi ålade oss förbi!

  duuuktig pojke!

På tillbakavägen gick det väldigt bra, bilen stod kvar, men det var tyst och stilla...jäpp nu tappade man den fina träningsbiten för ett tag. Tar kanske en fjorton dar innan det är avverkat och bortkört.  


På sena eftermiddan blev det tömkörning, han sköter sig perfekt Knekten och det blev en tur runt travbanan med alla tre hundarna  som for omkring som skottspolar, Vilja slängde sig ner flera gånger framför hovarna på honom...

men han sänkte bara huvudet och kollade på henne.

StallLena kom och pysslade om sin goding och hjälpte till att göra klart i stallet för kvällen.

Jag hann med att sköta om Trolle och så longerade jag honom och han gick  fint i båda varven så jag blev då så nöjd!  

Imorron ska jag Lena och Sussie rida tillsammans, hoppas nu att ingenting kommer ivägen så det inte blir av...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards