Älvbacka

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Yvonne - 16 februari 2012 22:54

  Jajamän det blev en ridtur tillsammans igår och hästarna var värre på tårna när vi stack iväg genom byn för vidare färd efter landsvägen och bort till skogsbilsvägen som leder not Knöppel...men när vi närmade oss landsvägen kom Sussie på andra tankar och vände hemåt igen (hon mistänkte att det skulle bli åka av efter skogsbilsvägen) så vi sa hejdå vi ses i stallet!

Tycker att det var tufft av henne att rida tillbaka ensam för hon har inte varit ut efter vägarna med Kungen utan

sällskap.  

Och nycket riktigt när vi kommit opp ett par hundra meter på Skogsbilsvägen då började Gnisten ta i och jag ropade till Lena: låt honom kuta han saktar av när vi närmar oss vändskivan! Och när Lena släppte på tyglarna stack han som

en oljad blixt!   

Moe fick hålla sig en bit bakom för att det inte skulle bli "tävling" och han är otroligt travsäker i höga farter!  

Skritt hem genom skogen och när vi kom hem förväntade vi oss att få se Sussie och Kungen i stallet MEN dom var inte där?  

Vi blev lite oroliga, men efter en stund dök ekipaget opp på stallplan och Sussie var mycket belåten för Kungen hade skött sig (han tyckte väl att hon var värd det när hon hade födelsedag) !  


Janne har kört Kexet idag och hon är verkligen en trevlig dam, han kör ju gående med henne än fast så

småningom får hon börja springa lite lätt.

Josse har ju torsdagarna med Bolfaxa och Moe fick ledigt så jag hann med både Knekten och Trolle, nu har jag talat med David och bett om hjälp när vi ska sätta för Knekten och så ska han hjälpa Janne med att sko hästarna till

veckan.

Var faktiskt in till stan på förmiddan och skulle köpa mjukisbyxor, det var rea på "Sportringen 49 kr paret, men

det fanns bara xl och xxl kvar typiskt!

Då blev det Kupan istället och som vanligt kom jag hem med tre mjukisdjur, en hund en kanin och en leopard

två kylskåpsmagneter en dalahäst och en älg och två prydnadshundar som min syrra i Skåne ska få!

Snippade in på Dollarstore som ligger en bit ifrån och köpte hundgodis och fågelfrön...jo jag köpte en sänglampa oxå på Kupan, 35 spänn och den var kul för det satt som ett spindelnät framtill och en liten spindel på sidan!


Nu är det tyst i huset alla sover utom jag och innan jag går till ängs så ska jag sätta igång köksklockan för

den hade stannat på halv elva på förmiddan. Drog bara opp den  då, men nu ska jag peta igång pendeln...Gonatt!  



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards