Älvbacka

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Yvonne - 19 februari 2012 19:30

Februari är en månad som för tankarna till Paris, Grosbois och Vincennes. Tio dagar med Moe och mina härliga vänner, Gunilla, Åsa, Arne ,chaffisen Ludde och hans kompis Hasse och så Moes kompisar förståss !

        

Jag brukar gå tillbaka i bloggen till 2009 och läsa min dagbok från Parisresan och titta på bilderna och detta kan jag tacka Inez Pettersson    för som sade till mej att jag skulle föra dagbok under resan för att bevara upplevelserna

och det har jag aldrig ångrat! Tack snälla Inez, du har en plats i min "änglaskara".

Det är nu tre år sedan och vi håller fortfarande kontakt. Hur har det gått då för mina VÄNNER? Jo Gunilla har sina två hästar kallisen BjörnPelle och den duktige varmblodsvalacken Brianson som vunnit V75 segrar och lite utöver det.

Åsagumman håller på och ska ta "proffslicens" och hon har vunnit lopp med sitt kallblodssto QiaTaback, Vingbostjärn

går som tåget just nu, men är i träning hos JO Persson. I mars ska Åsa gå praktik hos Gunnar Melander.  Goe Arne gick bort förra året, men är i varmt minne bevarad.  

Håller kontakten med hans fru Sigbritt genom mejl och lite mejlande blir det oxå med Heino (Stampings nya tränare och delägare fast det är Ing-Mari frugan till Heino som sköter mejlandet.)  

Stamping har haft problem med slem i lungorna, nu är han frisk och är nog snart tillbaka i hetluften igen!  

Chaffisen Ludde har visst slutat med "hästtransporter" och hans kompis Hasse tog flyget hem från Paris och är sen dess "ett blankt kort".

MINNEN minnen som finns kvar föralltid! Det händer att jag träffar Gunilla på travet och även Arne och Sigbritt

och Arnes kompis Heino har jag haft glädjen att få träffa på travet tidigare.

Men Åsa har jag inte räffat sedan vi sa hej då på stallbacken hemma hos henne i Vingbo och hon har föresten flyttat till Lundbo!

Det är ganska kul, hon har från det vi träffades kallat mej för MAJA för hon tyckte från första början att jag såg ut som en "MAJA" och det namnet står även på brev jg får ifrån henne...härliga Åsa!  


Det var en liten tillbakablick och nu är det nya kallisar med sina nära och kära som är på väg till Paris för att

tävla mot finnar och norrmän på Vincennes! Kan bara önska dom LYCKA TILL!  


Söndagen har varit grå, blåste litet på morron och det hade drevat en hel del snö under natten så Janne har haft fullt opp med att få bort snö med traktorn. Kom lite snö på eftermiddan, dom har ju lovat 15 till 25 centimeter  vid kusten.

Jag hann med både Trolle och Knekten, stallLena och Josse har ridit Gnisten och Bolfaxa och Lena tvättade opp Gnisten och nu ska jag gå ut och ta av honom täcket.

Blir spännande för han gillar inte att ha täcke i boxen (han har förstört åtskilliga  den filuren)!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards