Älvbacka

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Fettisdag

Av Yvonne - 21 februari 2012 19:33

  Idag frestade "Byagänget" med bruna bönor och fläsk, palt och hembakade semlor och det tackar man inte nej till!

Så när vi avslutat träningen av hästarna, intervall för Bolfaxa, Vinna och Kungen.  Moe fick sig en rejäl långtur ända bort till Kopparnäslanga...när man kommit sig opp till Knöppel så svänger vägen höger mot just Kopparnäslanga och

den sträckan var täckt av orörd snö på ett par decimeter.

1,7 mil tur och retur  det är härligt och uppfriskande  med två kortare skrittpass däremmellan och jag tror att Moe gillar det bättre än intervallträningen.  Men svettigt blir det så det gäller att inta ha för mycket kläder på kroppen!  Moe blir sjöblöt så bara temperaturen håller sig närmare pluss än minus så ska klippmaskinen fram!

OPS! det blev ett lååångt mellanlägg , men nu går jag tillbaka dit där jag slutade ! Att efter träningen så bar det utav till Lakaforsskolan på eftermiddan där det var full rulle i köksregionerna!

Vad vore Lakafors om inte dessa fantastiska människor fanns som ställer opp och ser till att det händer saker i vår by!          

Janne valde brunböner och fläsk,  medan jag hade lite beslutsångest, men det blev palt till slut...är inte så förtjust i hårdstekt fläsk som alla gillar, vill ha ganska tjocka skivor och lagomstekt.  


Mätt blev jag och efter att ha smaskat i mej den goda semlan då var jag proppmätt!


Har fått ett spännande paket som jag ska hämta på fredag när jag handlar på ICA, tar ett foto på innehållet  så

får Josse sätta in det på bloggen, men det får bli en hemlis till dess!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards