Älvbacka

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Yvonne - 23 februari 2012 22:17

  Fick mej verkligen ett riktigt gott skratt idag!!!  

Precis när jag var klar med morronsysslorna i stallet kom Sussie in genom stalldörren med ett leende och en stor apelsin i handen (till Kungen förståss)...och när jag gick in för att ta en "morronfika", en kopp te och en macka.   så

hämtade Sussie in Kungen från hagen och stack ut på en ridtur


En strålande fin morron och en fantastiskt underbar ridtur fick jag höra när Sussie  kom tillbaka med Kungen, hon var helt lyrisk  och berättade att hon blev lite orolig för hon hade sett "älgspår". Jaa sa jag: det har gått en älg en

bit opp såg jag i förrgår.

Nämen det här var nya färska spår, det har ju snöat inatt  och dom var så här låååånga sa Sussie...nää nu tog du väl allt i  svarade jag!

Nja kanske inte så långa, men visst är det två stora och sen två "ploppar" bakom?   

Mmmm det stämmer höll jag med.


På senare eftermiddan tog jag ut Moe  på en tur och jag kollade efter "älgspåren", men såg inga förrän vi kom opp mot skogsbilvägen och DÅ började jag gapskratta  det var inga "älgspår" hon hade sett! Det var "JÖSSE" som hade kommit skuttande på stigen och hoppat opp på snövallen och dragit iväg mot skogen!

Ja du Sussie har inte du en karl som är "jägare" hihi eller jagar han bara brudar????   

Och har man haft den minsta tro att det var ett älgspår, då har den ju varit enbent!!!

Nu ska jag rita av älgens spår och harens, sätta opp teckningen i stallet så att du inte tar fel igen!

Och om du får se ett spår på snön som drar iväg som ett "pärlband, då är det räven!

"Ett gott skratt förlänger livet säjs det!

Och apropå "spår" så är du inte ensam om att ta fel Sussie! En höst när min syster och svåger var opp från Stockholm gick dom en promenad efter rakbanan med hundarna och när dom kom tillbaka sa svågern att det fanns "björnspår" längst opp på rakan, men jag trodde inte på det. Svågern var påstridig och då tog vi bilen opp för

att kolla ! Intet ett spår efter björn, DET VAR ÄLG!  


Igårkväll kom "hovslagarn", Bolfaxa och Vinna fick på sig dojorna och på söndag kommer han igen och skor .

Han är jätteduktig och gör ett bra jobb David och dessutom bor han nära.

Janne ger honom mycket beröm!  Få se om tiden räcker till och vädret är bra då kanske vi kan sätta Knekten i vagnen för ett nytt försök? Och att stallLena är på plats!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards