Älvbacka

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Yvonne - 26 mars 2012 23:10

BR i lådanRRR, det var kallt dagen jag tog bilderna på björkarna och pållarna Trolle och Knekten i hagen solen sken och rimfrosten gnistrade

och det såg ut som tusentals diamanter på trädgrenarna, synd bara att det inte syns på bilderna!       


Och så var det den virriga blivande hönsmamman? Lördag kväll efter mörkrets inbrott skred jag och Emlie iväg till hönshuset försedda med varsin pannlampa, allt var lugnt och stilla hönsen sov och ingen reagerade när vi steg in genom dörren...jag lyfte försiktigt opp hönan, inte en fjäder rördes medan Em snabbt flyttade över äggen till lådan...

jag lade dit hönan och stoppade in lådan i "barnkammaren" och stängde grinden. När detta var gjort lämnade vi hönshuset och kände oss mycket belåtna över att  det gått så bra!    


Söndag morron, glad i hågen öppnade jag dörren till hönshuset...vem sprang fram och tillbaka innanför gallret?

JO det arma hönsskrället!!! ingen rast ingen ro och det var bara att släppa ut henne och flytta opp äggen till det "gamla" redet igen och nu ligger hon förnöjt där och så får det bli och det är bara att vänta och se hur detta ska sluta?  

Man ska nog inte bry sig för mycket...  


Annars har dagarna gått sin gilla gång Em och hennes sambo Jonas har varit på vift och Jonas har återupplevt sin "barndoms" stad Piteå.  


Rapptösen blir Holmträskbo efter påsklovet, hon som tar henne till sitt hjärta heter Johanna och jag är verkligen glad för det!    


Moe, Kungen, Vinna och bolfaxa går sina träningspass och vi kan inte vara annat än nöjda! Det kom en riktig regnskur på eftermiddan så hästarna fick komma in lite tidigare än vad som är brukligt..det hade dom inget emot.

Moe fick ledigt , men Bolfaxa och de andra två körde vi på förmiddan för att jag följde med  Em och Jonas till

"stan", vi gjorde ett besök på Kupan och Reprisen...kom inte hem med några mjukisdjur denna gång, det blev några leksakshästar stora och små istället  och en skrivbordslampa.

Nu har dom börjat avverka oppe i skogen, men det tar kanske inte så lång tid hoppas jag.


Alla har krupit till kojs i huset, ska bara släppa in Rollo så nu säjer jag GONATT, sov gott!!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards