Älvbacka

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Yvonne - 1 april 2012 19:37

Minusgrader på natten, utmärkt för då "fryser" snön bort och det blir inte så grisigt på backen!

Var iväg på förmiddan till Dollarstore och handlade påskgodis, vi får ju besök av Anna, Petter och småtjejerna

Edit Rut och Sally nu i påskveckan och då är det påskägg som gäller förståss!

Åhh vad hundarna ska bli glada, det är ju rena drömmen för dom när småtjejerna kommer...tänk bara vilken lycka att få placera sig under köksbordet när det är mat på gång, då dimper det alltid ner nån smakbit på golvet!  


Kaninerna har fått påskfint och nya grenar att gnaga på, jag ska oxå sätta lite påskfjädrar i  riset ute på gården.

Undrar ifall det förekommer  på flera ställen i vårt avlånga land eller är det bara häroppe som man  har "påskris med fjädrar" utomhus?

StallLena och Josse kom på senare delen av eftermiddan, hade ju bett om hjälp med Esset!

När dom farit ut på en ridtur hämtade jag in "skogsisarna", de andra var redan inne och medan Esset åt sitt kraftfoder borstade jag honom och lyfte hovarna, hann även med att "mekanika" Trolle innan ryttarinnorna var tillbaks...

det blev en liten sväng på stallbacken för Esset med mej i tömmarna och tjejerna på varsin sida i grimskaften, satte inte på nåt huvudlag utan vi körde i grimman. Imorron ska han få prova på att ha bett i munnen en stund!


I övrigt har dagen varit ganska lugn och hästarna har varit lediga.  

Av Yvonne - 1 april 2012 00:15

 Ljuset är en välsignelse    !! Tänk vad mycket mer man hinner nu när dagarna har blivit längre...  

Imorse var det Janne som gick ut och gav hästarna mat och halv åtta kom Göran den trogne "doggywalkern",

kvart i åtta kravlade jag mej ur sänghalmen och Rollo gjorde mej sällskap!

Jag stiger opp, klär på mej går på toa borstar tänderna och sen bär det av iväg ut till stallet! Jobba jobba jobba!!!

Vardag som helgdag...  

Janne körde Vinna tidigt, jag gjorde klart i stallet skötte om hönorna (sista passet) för imorron är det 1:a april och

då tar grannen "Rune" över. Fikade och tog därefter in Bolfaxa för intervallträningen, i samma veva kom stallLena

för att rida Gnisten.

Hon fyllde på "godisburken" vi har i selkammaren, men hmm hon stoppade i sig en hel del oxå så jag vet inte ifall det var nån idé att lägga det i burken?  Haha, nu var jag inte snäll! Nej då det finns kvar, men det rök nog en näve eller två!  

Ska fara till Dollarstore imorron och då köper jag lite reservgodis!


Iallafall så kändes Bolfaxa superfin som vanligt och rakbanan var i fint skick för det har ju varit kallt (natten till lördag) hann inte med att blogga före tolvslaget såg en film "Slumdog millioner"...


Hann även med att göra Trolle fin och "mekanika" honom och jag märker att han blivit mycket mjukare i halsen, nu klarar han att gå runt mej på stallgången lätt som en plätt!  Hinner jag imorron "idag" så ska jag testa att longera honom.

Avslutade stalljobbet efter att jag nattat hönsen med att pyssla om Esset, alltså han är verkligen duktig ! Efter rykt och hov upp lade jag på selen och så promenerade vi omkring på stallgången (hade börjat mörkna ute därför höll vi oss inomhus), vi hälsade på pållarna bakom galler som verkade lite fundersamma om vad vi höll på med. Hans kompisar gäggade och undrade om det var dax att gå ut?

Imorron har jag tingat med Lena så då tar vi en sväng på stallplan, kanske Josse är på plats och kan leda på andra sidan.

Och hinner vi ta nåt kort kanske Josse sätter in på bloggen, ska ta nå bilder på hönsen oxå tänkte jag...


Goonatt!  alla sover utom jag... 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards