Älvbacka

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Yvonne - 13 april 2012 21:38

Vicken dag! Massa sol och blå himmel...vad kan man mer begära, det var bara en tunn isskorpa på vattnet i bunkarna

som står i hagarna.   Och så har jag fått en till liten ängel  att sätta opp på min lista! Hon heter Jasmine!

När jag var klar i stallet imorse så hade hon tagit ut mattorna, dammsugit och torkat av golven!

Det var en riktig överraskning må jag säja !

Efter att jag kört Bolfaxa som var lite het idag (tävlingsloppet satt väl i ännu) satte jag mej på uppsittningspallen utanför stallet med Plåster i knät och vände ansiktet mot solen som värmde skönt, allt var tyst och stilla förutom

att det hördes kvitter från småfåglarna och en och annan fluga som surrade.

Det gäller att ta tillvara sådana här stunder innan sommaren kommer på allvar för imorron kan det vara oväder på gång igen?  

Iréne hann med lite stallsysslor inna hon drog iväg på veterinära uppdrag och hon kom "hem" 21.30 ikväll, vilka arbetsdagar hon har. Ingen rast ingen ro!  


Moe har bara hostat tre gånger idag och imorronbitti  ska Iréne kolla om han behöver nån antibiotika?

  Kanske inte behövs?



                                        KUSKEN OCH TRAVHÄSTEN GICK IN PÅ EN BAR EFTER LOPPET

                                        en sejdel öl frustade hästen.

                                        Bartendern såg förvånad ut, men fyllde sejdeln till hästen.

                                        Sedan vände han sig till kusken ch frågade:

                                        och du då,vad ska du ha?

                                        ingenting till honom gnäggade hästen, han kör.   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards