Älvbacka

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Yvonne - 1 maj 2012 21:23

Halv åtta imorse låg jag fortfarande kvar i sängen   då det blev ett fasligt liv på hundarna! Doggywalkern "Göran"

svängde in på gårdsplanen så det var bara att hoppa ur slafen och släppa ut "vilddjuren"!

Janne fortsatte att sova på söta örat  ...men jag drog på mej kläderna och gick ut till stallet och morronfodrade, la på täcken under tiden som hästarna mumsade i sig kraftfodret och sedan bar det raka vägen ut i hagarna, bär ut höet kvällen innan och det är bara "skogsisarna" som får äta rundbal nu.

Visserligen är det som hö det oxå, men det går åt för lite där hästarna står två och två i hagarna och då är det risk att det tar sig värme... är ju skillnad när det är vinterväder!

Mockade alla boxar och fyllde på spån, sen var klockan halv tio och då behagade Holmgren visa sig i stallet!  

Då gick jag över till hönsen och sa "gomorron", öppnade luckan och ut kom dom farandes som skjutna ur en kanon för att se om det fanns några godsaker...och det fanns det!  Tuppen skrockade förnöjt  när hans damer var församlade runt honom och så pickade dom i sig potatismos,bröd och tomater.  


Det blev en enkel middag för mej igårkväll "potatismos och grillkorv" när Janne var på travet!

När jag återvände till stallet hade Janne sopat stallgången, jag gjorde fint hos kaninerna och sen fick dom sina morötter och pellets hö har dom alltid!

In och morronfika och efter det tog jag och Moe en lååång skritt tur med Vilja som sällskap till Knöppel fram och åter.

Fyllde alla vattenbunkar till bredden och bytte två glödlampor i stallet och när jag kom in frågade Janne om vi skulle åka och käka på "Paltzzerian"? Det hade jag inget emot, men när vi kom dit var det stängt så vi fortsatte till

"Pit Stop" i Öjebyn där det var öppet och det drällde in folk hela tiden!

Vi beställde varsin entrécote med pommes och det var mycket smakligt  


Hemma igen...stallLena var på plats och hade varit ute och ridit på Gnisten, fick hjälp med intagning av pållarna och kvällsfodringen, nattade hönsen och efter det har jag bara latat mej och så har den här dagen gått!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards