Älvbacka

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Yvonne - 6 maj 2012 16:05

Fina BodbäcksJunas ägarinna Camilla har hört av sig med en rapport om livet med Juna.
Det är inte annat än att man blirv varm i hjärtat när man läser det!
Här får ni bloggläsare ta del av brevet:


Hej i Pitebyggden.

Bäst att du sätter dig ner och kallar på gubben för nu ska du få höra något
som jag inte äns själv trodde var möjligt. Tävlingarna med Juna för i år är
avslutade. Det blev 2 st tävlingar i år. Hinner inte med fler för jag kommer
knappt upp i vagnen längre med den stora magen.

 Förra helgen tävlade vi i Åstorp. Jag var nervös och väldigt spänd inför
årets första tävling. Men det gick bra ändå! Jag kom 6:a i dressyr, 4 i
precision, 4:a i maraton och 4:a totalt. Det kunde gått lite bättre men jag
var så nervös å Juna känner ju sånt på mig. Men det var tufft startfält och
Juna var yngst så jag var väldigt nöjd.
Framför allt så märkte jag att Juna tyckte det var superkul och det är ju
viktigast. Fick beröm att jag kört snyggt med fina vägar.

Å så var jag och tävlade dressyr/maraton i Skara i går. Å håll nu i dig!
1:a dressyr. 1:a maraton och 1:a totalt! Kan det bli bättre!?
Jag hade bestämt mig för att slappna av och bara ha roligt. Å det gav
resultat. Efter målgång var Juna pigg och glad och hade gärna tagit en runda
till. Ända lilla problemet är att Juna tycker det är så kul särskilt med
maraton så hon försöker hitta egna vägar i hinderna och tycker jag ska
lyssna mer på henne och släppa henne fri. Det är precis som om att hon
säger: Kan själv!  Tokfia som hon är!

Bra avslut på en kort tävlingssäsång. 1 juni åker juna på sommarbete där min
medryttare kommer att rida henne lite lugnt 3 dagar i veckan.
Kan vara bra för Fjunet att få koppla av efter en hård träningsvinter och
vår. 1 augusti ska hon på grundutbildning hos en duktig dressyrryttare och 1
september kommer hon tillbaka till mig igen.
Kommer kännas konstigt att skicka iväg henne men jag måste få tid för mig
ocg bebisen som kommer 7 augusti å det tar bara 20 minuter att åka och hälsa
på henne. Vilket jag kommer göra väldigt ofta om jag känner mig själv rätt.

Skickar med en bild. Den säger mer än 1000 ord.

Stor kram till hela Älvbacka! Vi hörs snart igen.

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards