Älvbacka

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Yvonne - 13 maj 2012 23:28

Efter mejl från den ena av stalltjejerna vet jag nu att Esset är i goda händer, det ska komma bilder så småningom!

Han hade rest jätteduktigt, som att han var hur van som helst och då var det första resan i hans ettåriga liv...

första dagen hade han hoppat ut ur hagen och sett sig om i Pello, (blev rädd för kompisen)   fast nu är det Okey!

"Alla stalltjejer har tagit honom till sitt hjärta"    avslutades mejlet från Pinja!


Idag har jag skurat och fejat i friggebodan eller lillstugan som Iréne vill kalla den så nu luktar det rent och fräscht,

den 25 kommer hon (veten) och då blir det hennes boplats, finns element ifall det blir kyliga nätter, men nu måste det väl ändå komma värme snart?  Det var is  på vattnet i bunkarna som hästarna har i hagen på morron!

Annars har det varit en fin dag och solen kom fram på sena eftermiddan och då var det riktigt mysigt...  


Janne har varit till stall Yxbacka och tittat på avelshingsten Wikvinn som Ronny har.

Själv har jag och Storstjärna börjat komma mycket bra överens och hon står som ett ljus på stallgången och följde villigt med ut ur boxen ikväll. Hon blev så fin när jag rivit av henne en massa vinterpäls och kammat ut man och svans så nu blir det att träna på kvällarna. Hon har ju sett så vass ut, men jag märker att det är en klok liten

tjej!


gonatt...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards