Älvbacka

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Diskborsten 5år på det 6::e

Av Yvonne - 31 maj 2012 21:45

StallLena och jag var in på "Granngården" idag och då köpte jag en ny "diskborste", min gamla ALFA LAVAL disk-

borste har fått flytta till stallet. Tänk jag har haft den i snart sex år!  En ganska dyr diskborste om man jämför med de man kan köpa på DOLLAR STORE, 69 kronor kostar den...men tänk så länge den har räckt, nu tronar den gamla i stallet och duger gott till att skura ren vattenbunkarna med över sommaren!






Igår hämtade jag min efterlängtade "Lillbrun", en liten skönhet med vita strumpor och en prick i pannan fem dagar gammal idag!  Ännu har han inte så mycket spring i benen, han var väldigt trött ikväll, det är många intryck att ta in och när man bara är fem dar handlar det mest om att äta och sova...  


Var ut och strosade i skogen med Moe, då går vi mest och spanar i skogen , men inte ett vilt djur så långt ögat kunde nå! Vilja följde troget som vanligt när det är skogstur!

Bolfaxa fick sig en träningsrunda på banan och hon kändes fin som vanligt, synd att hon inte kan lägga galoppskorna på hyllan när hon är på travet !  Janne körde Kungen (har blivit en heldel intervall för honom) kanske bra för att få opp flåset på honom?  Kexet är Janne inte nöjd med , hon har svårt att hålla skallen i styr annars ser hon så läcker ut

tycker jag, hon är en liten orospåse  men jättesnäll...  

Trolle flyter det på för, han gör det han ska om än han är i fetaste laget än så länge!

 Nu är det dax att gå och stänga hönshuset, imorron tar Rune över!

 och så ska jag gå och bjuda Lillbrun en slurk, han var ju så trött i eftermiddag att han nobbade kvällsransonen

och medans kan hundarna gå sin kvällskissrunda.


nattinatti!  


 
 
Lena

Lena

2 juni 2012 07:28

Nu Yvonne kan du gå in och kika på min hemsida.
Grattis till tillskottet - misstänker att det är en liten söt tjurkalv du fått hem, eller?

http://ekmanhund.se

 
Ingen bild

yvonneholmgren

2 juni 2012 19:32

Jättefin hemsida Lena!
LYCKA TILL!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards