Älvbacka

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Yvonne - 2 augusti 2012 22:49

Härligt härligt att komma hem ikväll från Skellefteåtravet med en seger i bagaget! Den lever man på länge och det fina

med att vara "travmänniska" är att när det går bra så har man massor av vänner på stallbacken som grattar och en och annan gókram blir det oxå!

Man går som på moln och glömmer allt det tunga och slitsamma som ofta ingår i vardagens bestyr, vardag som helg år ut och år in och så tar man nya tag!  För hästarna och de andra djuren på gården är unika var och en för sig

och jag skulle inte kunna tänka mej att vara utan en enda utav "mina" fyrfota kompisar!


Och som vanligt när vi varit på travet så är allt i sin ordning i stallet och där ligger alltid en skriven hälsning på soptunnan från stallLena där hon berättar vad som förekommit = hundarna har varit ute, kaninerna har fått kvällsmat, Kompis fick en dusch var "skitig, såg ut som en chokladboll"  o.s.v, ja det är så skönt att ha en pålitlig  vän som stallLena...  


När jag var klar i stallet med att plocka opp selgrejerna, blöta handdukar och diverse annat plockade jag ut skithögar ur boxarna (blir lite mindre imorronbitti att ta ut) , gosade lite med var och en av pållarna och sade sen gonatt...

På med datorn när jag kom in och kollade våra vänners hästar hur det gick för dom, tyvärr inte nå vidare,

Kicki "Knektens ägarinna" fick en tredjeplacering med sin nya häst Ulster.

Klickade på bloggen och där hade det kommit in grattishälsningar, vad glad jag blev!  Tack tack tack!!!  


Och Bolfaxa hon var kanonbra, ingen galopp vann med sådär en 70 meter helt överlägsen, fina gumman.

Kusken körde ett taktiskt lopp, brassade undan från start och kunde sen sitta trygg på upploppet!

Inte nämnvärt trött var hon efter loppet heller , andningen gick ner fort efter att hon fått duscha och promenera en stund på stallbacken.

Loppet var "Jan Åbergs minneslopp så det var pris till  ägare och tränare. Lasse fick en fin hästtavla och blommor och jag fick ett gåvokort där jag får välja pocketböcker eller filmer och så var det en "påse med kryddblandning ,

en pensel" och ett recept på lamm.

Lasse bjöd på mat, potatisgratäng och rostbiff...nu sover jag gott inatt!   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards