Älvbacka

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Yvonne - 15 augusti 2012 19:57

 Fick ett paket igår, spännande värre när jag kikade ner i brevlådan...och när jag såg att det var ifrån "hon borti Bjärtrå" då blev jag som ett barn på julafton och slet opp paketet med en väldans fart OCH där låg den finaste smörkniv jag någonsin sett "handgjord" dessutom!  

Just nu ligger den som blickfång på foten till min vackra "hästljusstake" som står på köksbordet, jag tror att skaftet är tillverkat utav ben och björk "rätta mej om jag har fel Sofia" och delen man "smörar" med är så vackert formad... vi ska ju ta foton på gårdens "tvåbenta" och då ska Josse även få ta en bild på smörkniven så ni får se på mästerverket!

Jag är verkligen glad över den.  

Har varit in på Reprisen idag och köpt ett fågelbord som ser ut som ett timrat "häbbre" om det nu stavas så?

Och så blev det en plastmatta, en liten tavla med barn och häst "vad annars" lite gammeldagsstuk på den.

Köpte oxå ett furubord, lägre än ett matbord, ovalt och två furustolar som är tänkt att ta fram och ställa i köket när barnbarnen kommer opp från Stockholm så kan dom ha sina ritgrejer och annat på det och sitta och pyssla.      

Nästa "fynd" blev en byrå i furu med fina beslag som jag ska ha i köket istället för en vedlår med en hylla ovanför

Allt gick på 340kr, som hittat!

Var och hämtade reflexgrimmorna på hemvägen och nu sitter dom på hästarna som går på bete nere vid älven

och det lyser så grannt i gult!  En bra investering...när mörkret faller,hoppas nu bara att de får sitta kvar

och inte hamnar i gräset så man ska behöva gå och söka.


Moe hade en av sina återkommande AHAupplevelser idag när jag skulle rida.

När vi kom ut genom stalldörren började han frusta och rycka i tygeln och ögonen stod på skaft!

Vá e´re nu då tänkte jag? Jo Janne hade lämnat cykeln vid min "uppsittningspall" riiiktigt läskigt sa Moe!

Tog tyglarna över huvudet på honom  och höll ett stadigt tag medan jag närmade mej cykeln för att försöka förflytta den en bit bort...hann bara få fast i styret så tjoff var Moe som bortblåst! Han stack iväg mot bagarstugan och

jag poade på honom och då stannade han och kikade på mej, gick iväg och tog ner repet mellan ladan och stallet för att han skulle springa opp mot hagarna istället för mot vägen! Pratade och poade på honom hela tiden, men när jag närmade mej stack han mot garaget och där stannade han igen när jag pratade med honom? Och jag kunde gå fram och ta fast knäppgöken!

In i stallet med pållen , ut och flyttade cykeln sen var allt återställt till det gamla vanliga och vi kunde bege os ut på en ridtur i skogen.  Vilja följde med  och när vi kom opp mot Råbacken var det någon som körde md en crossare i skogen nånstans, väldigt otrevligt då jag inte visste riktigt var den befann sig, Vilja blev så rädd att hon sprang hem!

När vi var längst opp i Råbacken då hörde jag att crossen for neröver och ut på skogsbilvägen och efter ett tag försvann oljudet, skönt att vi slapp möta den!  Moe vart inte ens distraherad, lustig filur Moe!!!!

 Ja då far vi till Skellefteå på lunchtrav imorron, pålitliga stallLena tar hand om lunchen till hästarna och släpper ut hundarna en stund, Marie rider Kungen och Josse kommer på eftermiddan och rider Bolfaxa.

Bolfaxa ska starta i Umeå den 21, men då är hon inte ensam på start, men har ett första spår...hur det går ja det står skrivet i stjärnrna?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards