Älvbacka

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Yvonne - 19 augusti 2012 13:47

 Som jag tidigare nämnt så var vi ju inbjudna utav "SleipnerNorrbotten" vår kallblodsförening , jag och Janne, Robert

Lindberg Lillpite och Karin och Bertil Luthström från Nikkala till denna grandiosa middag på travrestaurangen.

Oxfilé med tillbehör avnjöt vi tillsammans och efter lopp2 blev vi kommenderade ner till "vinnarcirkeln" där vi fick mottaga ett blått shatull och däri låg det på en blå sidenbädd en  tallrik där det var  en inskription :

YVONNE & JANERIK HOLMGREN

Vi hyllar Ert värdefulla engangemang för kallblodssporten! SLEIPNER NORRBOTTEN.


Det kändes verkligen hedrande och alla travvänner som kom efteråt och kramades och grattade, vilken kväll!

Vi avslutade med fika på "Gustavs Loge", sen såg vi kallblodsloppen !    

När vi kom hem kring 22tiden hade vi fått "gäster" i friggebodan, våran vet. Iréne och Micke och dom verkade sova gott för det var tyst och stilla tills hundarna kom utfarandes och förde liv, men det verkade inte störa de sovande!    zzzzzzzzzzz!


Joggade med Bolfaxa igår lördag, hon startar ju på tisdag.

Framåt sena eftermiddan började det regna och jag menar REGNA!! Tog in hästarna i en väldig fart och gick sedan och hämtade äggen samt stängde för natten hos hönsen när det regnade sååå mycket.

När jag kom hem kunde jag vrida ur kläderna det bar rann vatten om mej!  


Idag har pållarna fridag och jag har pysslat med lite av varje bl.a kammat Molly det blev en redig hög med hår!

Irén hjälpte mej att plocka gräs till Lillbrun och kaninerna vilket jag gör varje morron.

Ikväll har vi bestämt att äta surströmming, Micke vill prova på?????

Finns gravad lax att tillgå ifall den "sura" fisken inte faller honom i smaken....  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards