Älvbacka

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Yvonne - 23 augusti 2012 10:02

Hahaha!!!  "Bolfaxa ja runt som en"nu spelade datorn mej ett spratt igår för jag vet då verkligen inte var

"ja runt som en" kom ifrån?   


Men nu ska jag berätta vad jag och Moe fick uppleva igår när vi var ute på tur, "något" som man önskar att fler skulle få vara med om!

Red genom skogen och kom ut längst opp på Kattmyran tog av på "gamla axel jonsson" vidare över Kattmyran och in i skogen . Tog fart på odlingsvägen mot Fällan skulle sedan rida rakt opp mot skogen och DÅ kommer det en älg i fyrsprång (galopp) från höger och ut framför mej och Moe, farten var hög även för oss så vi hamnade bakom älgen!

Moe reagerade inte alls på älgens framfart utan höll en tjugo meter bakom i full trav tills vi närmade oss skogsbrynet då tog älgen av åt vänster och försvann in i skogen!

Vet sedan tidigare "älgmöten " att Moe inte bryr sig om skogens konung (tror kanske att det är hästar vem vet?)

Hade det varit en "fågel" som flugit opp Då jääädrrrar hade jag fått hålla i  för att inte hamna bakom sadeln eller varit på väg åt andra hållet!

Vid såna här tillfällen skulle man ha en filmkamera i beredskap, tänk vilken bild det skulle blivit? "En älg i full galopp med en häst och ryttare i hasorna, jag har aldrig sett en älg galoppera som denna gjorde!

Och vacker var den , riktigt maffig! Det var en "fjoling" som levt gott i sommar.

Det var iallafall en härlig upplevelse!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards