Älvbacka

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Yvonne - 10 september 2012 22:13

Halloj! Det blev ett längre "break" än jag tänkt mej fast ibland kan det vá skönt med lite "semester" från bloggandet

och inte gick det n´å bra för Bolfaxa sista starten, "dug" blev resultatet  liksom gången före!

Den damen gillar inte "sällskap" på banan , vill helst vara i ensamt majestät därframme. Josse var ju med så det var ju synd att märra inte kunde sköta sig...  

Ja nu funderar ni väl på vad "skräppa" är för något och det kan jag tala om att det är en "växt" som jag inte gillar

bläää!!!  

Den är ganska lång när den vuxit till sig och är jobbig att dra opp sitter nästan som berg...som barn repade man loss dom bruna fröna som sitter längst opp på stjälken och låtsades att det var "kaffe"...  

Vi har haft ängen innanför travbanan full med sådana växter i två år nu och jag blir skogstokig  bara att se dom

när jag ska fodra hästarna !  

Det började alltså för två år sedan då fanns dom i mängder på ängen bortanför grannen våran som ägs av en kobonde, alltså det är inte våran äng...sen flyttade dom förbaskade stjälkarna över till våran äng innanför  travbanan och till ena ängen nedanför vägen .  Varje gång jag ska ge hö så finns det nu grova torkade stjälkar i höet

och jag plockar och plockar och stoppar i säckar för jag vill inte ha in dom i boxarna! Janne som inte är så noga

låter dom följa med högivorna in i boxarna varpå jag  plockar ut dom så det är ett evigt plockande!!!


Nu är det skitmörkt på natten så jag är glad att fölmärrarna, fölet och Storstjärna har reflexgrimmor för dom går ute än dygnet runt, ja nån natt har de sovit inomhus när det regnat , annars finns det bete hela september om vädret  sköter sig !  

Inatt som var har det varit kallt för det var en tunn isskorpa i vattenbunkarna. Dagen har varit ganska fin ändå.

Det blir kanske kalla nätter framöver, men är det varmt på dagarna så gör det inte så mycket för det blir som renare och torrare på nåt vis hur jag nu ska förklara?  


Imorron ska Janne iväg och få framrutan bytt på hästbilen efter motorcyklistens framfart, jävla marodör!!

Moe fick lite semester veckan som var men jag red lördag/söndag och då var det drag under dojorna vill jag mena!


Annars går allt sin gilla gång och det har varit dåligt med passande lopp för Moe och Kungen...den 6 oktober körs det B-lopp på Vitsand och då är det ett montélopp där Moe kan vara med (om det blir nåt)?



Hörde på radion att Martin Shibbye och Johan Pettersson blir fria nu, hoppas att  grabbarna snart är hemma igen hos sina nära och kära.  

Och den 27 september begravs "Mästarnas Mästare " travlegenden Stig Lindmark, då tänder jag ett ljus för honom.

  .... sov i ro  Mäster! Det blir en begravning i stillhet med de närmaste.

V75dagen hade Skelleftetravet en minnesceremoni för Stig och även på "trav"Tv visades härliga filmklipp från

"Lindmarkarns" framfart på travbanorna, vilken vinnarskalle han hade!


Nu börjar John Blund krafsa på ögonlocken så jag säjer gonatt och sov gott!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards