Älvbacka

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Yvonne - 28 september 2012 21:38

Jaa, det blev uppehåll och det blev s  l, vilket flax va!   

Nu är det fyra pluss ute och märrarna går ute inatt, dom kom aldrig ner till gården  ikväll utan gick och betade längst opp i hagen så det räckte tydligen med en natt inne i stallet...

Nu ska det visst komma mer regn som imorron kanske och då vill tjejerna nog komma in under tak.


Gjorde klart stängslet i skogshagen på eftermiddan, hade ju satt opp nya stolpar där det rasat och dragit tråden

och nu sitter även "staketet" på plats. Det var lite gormigt att få fyra meter långa plankor fastspikade på stolparna,

men med lite teknik och envishet gick det vägen (nån svordom  ) blev det väl oxå, men jag är nöjd...   


När jag fixat till Bolfaxa och lastat henne på transporten for Janne iväg till Bodentravet och jag stack ut med Moe,

det blev lugn backträning på rakbanan, han är verkligen njutbar att sitta på när han böjer på nacken  och tar ut steget.

Longerade Trolle i skymmningen och han skötte sig bra, har lite problem än i höger varv, men han är jätteduktig

i övrigt och han står kvar på voltspåret när han gjort halt tills jag går fram till honom.


Bolfaxa kom fyra och det tycker jag är godkänt med två  (tror jag) kortare galopper eller om det var en. Tid: 33,9.

Svansgaffeln satt på...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards