Älvbacka

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Yvonne - 5 november 2012 20:10

Den här helgen har jag "legat i selen" både lördan och söndan !

Tog itu med "extra"hagarna , det hann ju frysa till när jag flyttat över hästarna till deras ordinarie hagar så det fanns ingen chans att få opp plaststolparna ur marken, de enda jag lyckades få opp var de som stod mellan grannens  gård och våran gård och det var med nöd och näppe... fick ta till varmvatten för att få loss dom.   

Så kom det en blida och då blev det enkelt att få opp stolparna...passade oxå på att ta bort skiten efter Kungen och Trolle, det blev fem kärror och tungt var det , ja blöt hästskit väger!

Det tog både lördag och söndag att få bort allt och fint vart det! Hade ju annat att pyssla med oxå, körde Bolfaxa båda dagarna, sopade rent från spindelnät i stallet ...det brukar jag göra på sommaren, men hann tyvärr inte med det i år.

Fick heller aldrig chansen att skotta ren vinterhagarna , det regnade ju jämt och ständigt fast till sommaren ska det bli gjort hoppas jag.  


Ja nog snackat om hästskit!

StallLena med familj kom förbi i helgen med en höbal till mina kaniner, det som ligger kvar i höladan är inte ätbart

längre...tack snälla Lena! Rundbal är för kraftigt för kaniner!  

Hade en kanin tidigare som fick lite och han blev jättesjuk, men klarade sig. Gav honom sockervatten varannan timme en hel dag och sen piggnade han till igen!  


Klippte Moe igår, vilken päls han hade! En och en halv centimeter tjock inte undra på att han svettades även när jag bara skrittade honom. Det märks att han är belåten nu och fin blev han.

Nu blir det två täcken ute ett tag tills kroppen ställt om sig.

Vilken kanondag det har varit, soool  och jättehärligt, Lillbrun fick gå  ut med täcke på så klart!

Han var vild när jag ledde ut honom, den rackarn har för vana att han ska gå precis bakom ryggen på mej och jag gillar inte det för rätt vad det är kommer nåt skutt och så får jag mej en knuff och han har blivit stark lillskiten!


Nu måste jag gå ut och se ifall Plåster är hemma och vill in i stallet för natten samtidigt som vovvarna följer med och kvällskissar, dom är tre nu för Moa sover ett par nätter i veckan nu när husse jobbar.


Ha det så gott, ska se "Homeland", rätt spännande med bra skådisar....


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards