Älvbacka

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Yvonne - 7 november 2012 19:10

  Solen kikade fram lite försiktigt en stund på förmiddan, men plötsligt började det snöa! Stooora flingor

fast det slutade efter en stund. Efter ett uppehåll började det singla lite flingor igen, men det blev då knappt så det täckte marken.

Igår var det dimmigt värre, när jag började köra Bolfaxa var det klart väder, efter ett par varv på banan for jag opp efter rakan och när jag kom ner igen hade dimman slagit till och efter några varv såg jag inte huset och stallet när jag var längst opp på banan! Vilken dimma!  

Var ute en och en halvtimme med Faxan, det hade ju frusit till på backen så det blev att smålunka och skritta om

vartannat.

Idag fick hon ledigt för jag har skurat opp vardagsselarna och smörjt in dom vilket behövdes.

Janne tog saken i egna händer och satte på Moe framskorna och imorronbitti ska han sätta fast bakskorna, ja Moe

är ju snäll att sko och David har nog fullt opp med alla som ska ha omskott till broddskor nu!

Det blir nog åka av imorron när jag ska rida, Moe har ju stått några dar nu och han brukar bli vass då!

Nyklippt och allt!

Var och högg en stor gran som jag har placerat vid fågelbordet så fåglarna får lite lä när dom ska käka...och idag

har sidensvansarna besökt gården och käkat rönnbär, det var en jätteflock och det är ju gott om rönnbär!


Om det är nån som har en "minishettis" och behöver en bröstsele så vet jag en som är till salu, det går bra att höra av sig till mej för vidare befodran...  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards