Älvbacka

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Yvonne - 20 januari 2013 17:45

jepp! i torsdagsnatt kom hon tillsammans med sin lilla vovve vera...OJ!!!! VILKA STORA BOKSTÄVER, HUR KOM DOM TILL???? Ja inte vet jag, men det får bli såhär för jag vet då inte vad jag ska göra???

  

Sitter här vid datorn med Vera i knät, va? nu blev det normala bokstäver??? Nös tre gånger det kanske hjälte haha!!  I fredags tog vi en dag tillsammans Iréne och jag efter stalltjänsten och for till stan och "shoppade".

Det blev Kupan och Reprisen förståss, det är ju så kul att gå där och fynda!  Ja vad tror ni var det första  jag

"fyndade"?  En söt nalle!!  vad annars, det var en sån där fin Bukowskinalle! Hittade oxå en snygg jacka till Janne och

en stickad långtröja till mej själv. Iréne hittade en lång svart kappa som var för liten till henne och hon tyckte absolut att jag skulle ha den, men där gick gränsen kappan gick ända ner till golvet och jag tyckte att jag inte såg riktigt klok ut i den! Så det blev nobben trots Iréns försök till övertalning...  

Men det blev tre "mylittleponyhästar" två kossor en bok och lite annat smått och gott. det var på Kupan det och sen drog vi vidare till Repris där vi riktigt storfyndade minsann...jag köpte en stor fåtölj till Molly för tio kronor

och Iréne hittade en fantastisk söt byrå  en sån där med kupat lock som man kan fälla opp och så finns det små lådor därinne och det var inte en skråma på den, vi blev så lyriska över våra fynd att vi alldeles glömde bort att kolla på böcker och kläder.

När vi var klara med Reprisen käkade vi varsin pizza på "PIT STOP".

Lördag morron fixade jag och veten stallet och Janne körde Kexet sen for vi och hämtade fåtöljen och byrån med

hästbilen.

Tränade mina två pållar på eftermiddan och Iréne for på veterinärförättningar!  

Lördagskvällen hade vi tänkt att ha det lite mysigt och se film i lugn och ro med lite gdis att smaska på, men utav detta blev intet!! Kring niotiden fick Iréne ett förtvivlat samtal från en hästägare som skrek och tjöt i luren...

hon var ute och red när hästen plötsligt hade sjunkit ihop och lagt sig och när den försökt resa sig hade den ramlat och slagit i huvudet och ramlat ner i ett snöfyllt dike och då kom den inte längre nånstans!  Iréne slängde på sig kläderna och jag hjälpte henne att packa in nödvändig vet.

utrustning i bilen sen stack hon som en oljad blixt!  

Trots ägarinnan och hennes familj och Irénes ansträngningar fick dom inte hästen på benen så brandkåren inkallades ... dom fick vincha opp den i en sele och så blev det transport till närmaste stall (Lasse Marklunds) där

hästen fick komma in i en box och kunde då stå på sina ben.

Nu är Iréne där för att kolla opp hästen som står kvar hos Marklund...det var en liten notis på PT:s hemsida idag.

Det var då tur i oturen att Iréne var häroppe för ägaren hade ringt två andra veterinärer och inte fått svar, men då tänkte ägarinnan "kanske" att Iréne är häroppe nu, ja ödet kan vara chansartat...  

 Nu får man hoppas att hästen blir bra, men hon kan ju ha en hjärnskakning för den hade slagit i huvudet inte bara en gång. Någon diagnos gick inte att ställa igår så det blir intressant att få höra om det går att få fram orsaken

till den hemska händelsen...


Vi har tagit det lugnt idag, men Iréne skulle ha varit ute på jobb hela dagen men ställde in...hon kom hem klockan tre inatt.

Jag har bara tömkört Stjärnan i eftermiddag med gott resultat.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards