Älvbacka

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Yvonne - 21 januari 2013 22:13

Tyvärr så gick det inte bra för pållen som råkade illa ut, trots duktig veterinär, flinka brandmän och en hedersam travtränare som lånade ut en box i sitt stall...idag fick den somna in ...sänder en tanke till ägarinnan och hennes familj som haft hästen sen den var liten...den blev 22år.     


I fredags när jag och Rune (mammas sambo) var in och handlade på Dollar så hade dom kanonpris på kattmat= 10förpackningar för tio kronor, köpte tio stycken för att kolla ifall mina katter gillade det och det gjorde dom!    

När Rune skulle till apoteket i Öjebyn bad jag att få följa med och köpa mer kattmat på Dollar...jag köpte fyra

"plattor" med 32 förpackningar på varje + två extra för att det skulle bli jämt så nu har jag mat till Rollo och Plåster för ett bra tag framöver och så har jag en femtonkilossäck med hårdmat som jag köpt av Runes son som har djuraffär

i Luleå.

Känns skönt att slippa bära hem kattmat från Ica på ett tag och så blev det ju väldigt billigt dessutom!  


Har planer på att följa med Iréne opp till Gällivare i veckan, hennes son Simon fyller år  och då tänkte vi hälsa på hos Kungen och slå två flugor i en smäll!

Vi gör stallet på morron och sen sticker vi iväg så sköter Janne resten.  


Har tränat mina pållar , Bolfaxa på förmiddan och Moe på eftermiddan för det blev ju Dollar däremellan, körde tillsammans med Janne och Kexet några varv men då han for ut lite före mej så blev det ju att han for in före och då fick Bolfaxa dra på lite i några varv, annars är hon väldigt beskedlig och håller ett lugnt tempo när hon har sällskap. Duktig poa!

Nu ska jag snart se "The Killer", sent som sjutton, börjar kl.23.00

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards