Älvbacka

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Yvonne - 30 januari 2013 21:28

  Ett gott skratt förlänger livet säjs det och det tror jag verkligen på!  

Ja Iréne och jag var ju på Piterevyn i söndagskväll och vilken helkväll vi hade med massor av garv!

Vi satt på första parkett i mitten och det är nästan ett måste för att kunna insupa rätt atmosfär...zatan vad dom är

skickliga och den stora höjdpunkten var när Anders Thorell "ålade" sig runt "polestången" till Tom Jones låt

"SEXBOMB" i guldkallingar!!!  Herregud! Anders är en god vän oss hästmänniskor emellan sedan många år.


När vi kom ut på bilparkeringen  var det ett väldigt "skrapande" det hade blivit isbarka på samtliga bilar, alla skrapade med sina isskrapor även jag och Iréne och efter mycket om och men kom vi igenom isen och kunde  börja färden hemåt.

Har ju snöat en hel del ett par dar nu, ja det var rena snöchocken när jag drog opp rullgardinen en morron...trodde att vi fått den snö vi ska men icke sa nicke!  

Jannes traktor är på rep, men som tur är har vi Torgny som lyfte fram en rundbal och vår granne Rune han drog av gården travbanan och rakbanan, det är bara att hoppas traktorn är klar imorron dom hade iallafall fått grejerna

när Janne ringde och kollade.

Körde Bolfaxa på förmiddan, Janne var oxå ut med Kexet...Moe fick ledigt och så ägnade jag eftermiddan åt att byta spån hos hönsen, verkade Kompis hovar, selade på  Storstjärna och satte henne för vagnen och hon var helt cool...

nöjde mej med det för ute var det riktigt otrevligt med snö och blåst.


Veten är hemma i Stockholm igen, åkte igår...min mamma hade stickat en ny tröja åt lilla Vera och hon var så söt i den . Hon är som min hund när hon är här, ska ligga i mitt knä så fort jag sätter mej och när jag sitter framför tv:n ligger hon uppe på min axel och sover...morronen det hade snöat sprang hon som vanligt ut med storvovvarna ,

men då såg man bara huvudet på henne när hon plöjde genom som snön!

Det är en härlig syn när Moa, Molly, Vilja och Vera sätter av mot rakbanan, men där är det stopp för Vera. Då vänder hon sig om och väntar på att jag ska hämta henne för då fryser hon om sina små tassar och kryper innanför jackan när jag tagit opp henne.

Man kan inte annat än sakna lillskiten!   




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards