Älvbacka

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Yvonne - 1 februari 2013 19:34

Första februari och mer snö än någonsin känns det som!  

Janne åkte iväg till Bodentravet med Bolfaxa halv tio och då var jag klar med stallet och gick sedan till hönsen (min månad) nu!

Det gick som det gick med Faxan, attans häst som inte kan lämna galoppskorna hemma...nu blir det ingen start förrän broddföret är slut tycker Lasse och det är nog lika gott det.  

Idag kom Jannes traktor hem på eftermiddan...härligt ! Har kört opp sex dyngkärror med hösilage till pållarna i "skogs-

hagen" och det var tungt att traska i snön.   När traktorn "landat" på gården och killen som transporterat den åkt iväg hoppade Janne in i den för att röja lite snö och sen köra in rundbalar i hagarna...MEN vaddå...traktorn fungerade inte...samma fel som innan ??? Nog är det väl ändå.........  


Jaja det blir att ställa reparatören mot väggen på måndag!


Nu har jag talat med David om att få hjälp med att köra Storstjärna på söndag...Lasse kommer och hjälper till oxå,

hann inte med att tömköra idag för jag har paketerat kött för hela slanten så nu är frysen full med  kött och fläsk

haha!  

Därför blir det tömkörning imorron och att hänga på vagnen inne i stallet så stumpan vet vad som komma skall.

Ja hon är då så klok och snäll.  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards