Älvbacka

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Yvonne - 9 februari 2013 19:33

Vilken jädrans ÖRN, det skulle stå ÖRONEN i förra inlägget, men det kanske ni klurade ut haha!!   


Kylan står sig och ska visst göra det ett tag framöver...4H ska ha Tolktävling den sjuttonde , men det är visst väldigt få anmälda så är det inte för kallt så blir det väl inställt för att det blir för få anmälda. Tråkigt isaåfall för två år i rad har det inte gått att genomföra p.g.a för lite snö och nu finns det ju snö i massor!  


Moe kämpar på med att trampa opp det gamla ridspåret, vi tar en bit i taget för snön går opp till magen på honom

och jag vill inte att han ska känna hopplöshet inför uppgiften därför blir det att ta det lite piano. Är en del träd som måste lyftas opp oxå för de hänger över stigen som ridåer vilket gör att vi blir snödöpta !  


Imorse ringde "hjälptränar´n" och funderade ifall det skulle bli nån körning med Stjärnan, han hade 24minus?

Janne lugnade honom med att vi hade något "varmare" så det skulle bli utav!

Tiden var bestämd till kl. 10.00, var in och fikade efter stalltjänsten och hönsen och gick sen och tog in Stjärnan...

sin vana trogen fick hon en "dutt" kraftfoder innan påselning. Denna gång tog jag min klicksele och vagn istället

för Jannes med "remselning".  Är lite rädd om min vagn så därför ville jag först se att Stjärnan skötte sig och det är ju mycket

enklare och snabbare att använda "klick".  

Fick ändra sitsen så att David slapp sitta med knäna under hakan, jag är ju inte så lång!

När samtliga var på plats och allt under kontroll gav vi oss iväg ut två varv runt banan denna gång, andra varvet blev hon lite otålig en stund, men det gick över .

När vi gick där på travbanan kom jag att tänka på när vi hade en varmblodshingst som hette BIG BEST "en liten

fining" och han vann i Boden när det var 25minus och då hade jag och Kajsa spelat och fick en bra slant var och David hade spelat oxå och fick en rejäl slant! Vår fine kallis "Nalta Dell" kom tvåa i sitt lopp! Svinkall kväll med vi

åkte hem med flaggan i topp!  


Nu skrattar jag för mej själv här framför datorn, förlåt Lasse, men jag kan inte hjälpa det och måste få pränta ner det i bloggen...hehehe, Lasse "tappade" brallorna två gånger när vi gick där på travbanan med Stjärnan hihihi!!!!!

Tänk om vi hade haft en videkamera va!    

Föreslog "hängslen" nästa gång!  

Och imorron blir det en tur till med Stjärnan och då ser nog Lasse till att han brallor som sitter där dom ska.....  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards