Älvbacka

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Yvonne - 10 februari 2013 21:21

Här kommer bilderna som Kajsa fotade vid Stjärnans andra gång i vagn!

       

Av Yvonne - 10 februari 2013 18:57

Semlor ja, det är gott särskilt när dom är hembakta!  

Robert "sonen", Lena och Mirja kom på besök igår och bjöd på hembakta semlor...det var ett bra tag sedan dom var här så det var extra roligt att träffa dom. Lena klippte klorna på kaninerna åt mej, nog kan jag göra det, men det är skönt att slippa faktiskt. Hundarnas klor klipper jag själv.


Och imorse, ja imorse och imorse! Kl. 10.00 kanske inte räknas som "imorse"...morgonen börjar ju tidigare än så, men iallafall så kom "hjälptränarna" och det blev en tur med Stjärnan som uppförde sig perfekt  "härlig pålle"!

Kajsa var med och fotade eller filmade???jag vet inte riktigt vad hon använde för attiraljer??

Hoppas att jag får lite bilder att sätta in på bloggen...Lasse hade skickat från förra gången, men har inte sett röken av dom på mejlen...  

Lasses brallor höll sig på plats denna gång! David måste ha ett riktigt pokerfejs som inte började storgarva när han såg brallorna glida neråt igår där han satt på "kuskbocken" och hade hela senariot framför sig.  


Efter det vi var klara med Stjärnan blev vi bjudna på våfflor hemma hos Kajsa, jättetrevligt och gott!  


Har nu planerat att eftersom det gått så bra med pållen så kör vi tisdag och torsdag till veckan och då får Janne hoppa opp i vagnen och jag leder, men jag hoppas att Rune kan skrapa bort all snön på banan där storvägen går i bredd för den där jädrans plogbilsföraren har kastat in all snö från vägen på travbanan och det är tungt att gå i...  

 Imorron är det ridning och körning som gäller...  

att det inte går att dra ner på farten när man ser att det går en upplogad bana i bredd, ja detta är inget nytt, händer från år till år!

Speciellt irriterande nu när Jannes traktor inte fungerar, få se om han får fara med den imorron?  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards