Älvbacka

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Yvonne - 12 februari 2013 21:16

Jo så är det, när jag suttit opp i sadeln igår på Moe och ridit iväg en bit så kände jag att det var något som fattades...

HJÄLMEN!  Japp jag hade glömt sätta på mej ridhjälmen, funderade lite och när jag funderat klart kände jag att

det skulle bli ALLDELES för jobbigt att rida tillbaka till stallet sitta av hämta hjälmen och sedan klättra opp på pållen igen så jag red utan hjälm! Knäppt va?

Ridturen gick bra, vi kämpar ju fortfarande på  (ja det är Moe som kämpar) med våran ridstig i djupsnön och vi har kommit en bit till,snön går opp till magen på pållen!

Vände om när vi kom till träden som hänger ner med massa snö på , dom måste ruskas om, men jag hade ju bara min lilla blå stickade mössa på huvudet och ville därmed inte bli snödöpt så vi vände...


Vilken härlig dag det blev   sol  och cirka 7 minus, snacka om att man lever opp!   

På eftermiddan selade jag för Storstjärna och Janne fick sitta i vagnen när jag ledde henne , snäll och fin som vanligt fast hon var väldigt seg så det gick i snigelfart de två varven runt banan. Ändå följde hundarna med .    

Nåja ingen fara med det, huvudsaken nu i början är ju att hon sköter sig hon är ju bara barnet. Ska tömköra på torsdag och så hoppas jag att David kan komma på lördag...

Söndag blir det ju evetuellt tolktävling? Har inte hört nåt om det än...  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards