Älvbacka

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Yvonne - 1 april 2013 20:45

  Solen har berikat mitt liv denna helg  nu är det nog ingen tvekan om att så småningom kommer en vår!

Iréne och Vera har dragit iväg till Stockholm, saknar Vera den lilla härliga vovven! Hon tror att jag är hennes matte när hon är här, sover med sin matte på natten, men tidigt i ottan vaknar hon och vill ner till mej.  Så det är bara för Iréne

att öppna dörren och låta henne springa nerför trappen , sedan står hon och studsar nedanför min säng tills jag lyfter opp henne och då sticker hon in under täcket och lägger sig tätt intill och där ligger hon tills jag stiger opp.

Vilja ligger vid mina fötter...  

Hon följer oxå med mig och storvovvarna på promenad runt travbanan och då är hon hellycklig och så söt i sin  blågulvita 

kroppsstrumpa som min mamma har stickat åt henne.

Sista dagen hon var här så blev det lite läskigt när hon stack iväg på travbanan för det kom en "spännare" och seglade ovanför oss så jag skyndade mej att lyfta opp henne, "spännare = rovfågel" och då landade pippin högst opp i en tall och höll kollen !

Håller alltid ögonen öppna då hon kan tas för en liten råtta...


Vi tränar på med hästarna och förra veckan var vi på Vitsand med Bolfaxa och Kexet, båda skötte sig jättebra!

Just nu har vi ganska isigt på gården så jag har inte tagit opp tömkörningen, väntar tills isen är borta, det är på gång... utanför stalldörrarna är det barmark.

Moe är fortfarande oskodd och det går bra än så länge, men det gäller att se till vars han sätter hovarna innan vi är ute på travbanan...nu har vi snöpulsat hela vintern så idag fick han  springa på rakbanan för första gången och

nog är det krut i pållen!   


Hönsen har börjat få gå ut , men dom är fega för snön... tittar ut genom gluggen och står där och trängs, men ikväll har jag skottat undan en hel del snö så få se ifall dom vågar sig ut imorron?

Har oxå lagt in spån i värpredena som står mot solväggen i hönsgården  och där kan dom ligga och mysa när solen är framme, dessa värpreden kom till den sommaren som vi hade blodkvalster i hönshuset och var tvungna att göra en

"rengöring" som tog hela sommaren.


Storstjärna har fått skor och hon  skötte sig när David var och skodde henne och nu kör Janne henne regelbundet!

Det gick ju inte att köra längre utan dojjor!

Vore kul om hon är igång när tvååringsserien börjar på Vitsand .


Roligaste grejen nu i Påsk var att Stamping gick och vann "otippad" "den gamle räven"!










































Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards