Älvbacka

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Yvonne - 10 april 2013 21:09

Ännu en kall natt har det varit, 14minus på morron! Usch och fy, det tar på livsgnistan minsann!  

Trots solsken under dagen så tinar det inte så värst mycket heller...


Eftersom vi körde intervall igår så har pållarna haft ledigt idag, Moe fick ett lättare intervall under sadeln och

det gillade han. Naturligtvis lunkade Storstjärna som vanligt igår  och hon har börjat skärpa sig och viftar inte så mycket med skallen, satte ju på henne ett uppkäk vilket hon lyckats "skaka" loss gång efter annan fast då kom jag på grejen och virade en hårsnodd längst ner på käkremmen och då satt den till Stjärnans förtret...  


Har gjort lite städjobb på förmiddan , skurat och fixat till i friggebodan och så möblerade jag om och det blev riktigt fint, tvättade oxå täcken och filtar så nu är det fräscht och fint där.   


Fick mejl från Rapptösens ägarinna Johanna igår och fick veta att hon är såld till Finland och ska där användas främst som handikapphäst, Johanna har ju tränat henne  för det ändamålet och hon funkar visst fint.

Hon får nya kompisar där och det känns ju bra och jag vet att Johanna har nog valt rätt för Rappis.  


Avslutade kvällen med en riktig mysstund i stallets lugna vrå, bara jag och hästarna samt  "finskt" på radion ja

det finns inte mycket som bräcker detta.  

Pållarna står och mumsar hö och i radion spelas härlig och avstressande musik med lite finskt tal däremellan

"förstår ingenting" , men jag gillar att höra snacket ändå vet inte varför? En del brukar fråga mej ifall jag kan finska!

Stjärnan och lillsyrran fick sig varsin pysselstund, men jag får alltid börja med Stjärnan för annars står hon och smågnäggar för att få uppmärksamhet. Det beror på att hon är van att när hon har käkat opp sitt kraftfoder då har jag tagit ut henne på stallgången , borstat lyft hovar och sen när sele och huvudlag suttit på plats har vi gått ut en sväng för tömkörning. 

Numera kör ju Janne henne  och då blir det inga "pysselstunder", så därför vill jag ge henne den omsorgen som hon

är van vid.

Lillsyrran skrapade jag utav en massa vinterpäls och det är en jättesnygg häst under allt det lurviga och hon tyckte

att det var skönt, Lasse dök opp på en snabbvisit och beundrade sin häst "hon har ett vackert huvud" tyckte han

och det har hon. Det blir ingen liten häst och hon växer så det knakar!


Har gjort lite småäffärer på Tradera och det är skitkul och vad tror ni att jag budar på? HÄSTAR förståss!!!!!


Jo föresten, jag har ju glömt att berätta vad Anna fick i födelsedagspresent...världens finaste tavla på världens

finaste Touch of Class !  

En stor blyertsteckning som jag lämnade in för inramning, det blev en passpartout med en grå ram som

matchar teckningen perfekt. Det var min syrra i Helsingborg som fixade den genom att jag skickade ett foto på Touch som sen hennes jobbarkompis Akil tecknade utav. Vilken skicklig kille alltså!

Har fotat den så få se om Josse kommer hit och kan fixa in den på bloggen...är lite svårt att få ett bra foto då det gärna vill spegla av sig på bilden, men vi får se!









  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards