Älvbacka

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Vitsand

Av Yvonne - 25 april 2013 20:33

Idag har vi varit på Vitsandsvalen två gånger!

Först var vi dit med Bolfaxa och Kexet , båda såg fina ut fast det verkade som att tjejerna pratat ihop sig för båda hade en kortare galopp i stallsvängen. Faxan var utan bakskor, men jag tror inte att det var anledningen till galoppen?


Grans travintresserade tjejer var där och körde på banan...        !


När vi kom hem igen så bestämde vi att fara och se var Moe står och ifall han  är nå tänd på att springa?

Och det var han verkligen, inga problem janne satt bara och höll så att han inte skulle dra iväg i tävlingstempo!

Ett snabbjobb till så tror jag att han är i gode bra tävlingsform "om huvudet hänger med"...vinterns snöpulsning

har iallafall givit bra kondis. Andningen var snabbt nere efter avslutade heat!  

Nu återstår att se ifall det blir start och vad det blir för kusk isåfall??? Tjej eller....ja Janne ska väl ha ett ord med oxå?


Hann med att tömköra lilltjejen igår och hon är duktig, men lite vassare än storasyrran utan att för den skull vara

besvärlig.

Snön börjar att försvinna så det är inte omöjligt att vi har riktig barmark till första maj!  


Igårkväll när jag var och nattade hönsen så fick Pontus ett ryck och "tuppade" till sig och flög rakt i benet på mej!

Jag skulle precis slänga ut lite vårgårdaris på golvet och dängde påsen i skallen på honom och då stack han och

idag var han på sin vakt och kom inte nära.

Jag vet ju att det är inte nån idé att klippa till en tupp när han är tuff för det blir ju egentligen bara att man utamanar honom, men det en snabb reaktion när han flög i mitt ben...nu har jag varnat honom att gör han om det då blir det att bli fångad och sitta i famnen ett tag OCH det gillar han INTE så vi får se vad han väljer tupprackar´n! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards