Älvbacka

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Yvonne - 6 maj 2013 20:47

Igår släppte jag ut Lillbrun i hagen, premiär för honom efter "vintervilan"...jag gruvade mej lite för han har blivit stor och stark lillkillen, det var på håret att jag ringt till Torgny och bett om hjälp när det var första gången!  

Men efter lite funderande så satte jag på grimman och ledde ut honom och det gick jättebra, lydig var han och stannade på kommando och följde som en hund!  

När vi väl var inne i hagen då blev det andra bullar! Full fart och jaf höll aldrig på att få loss grimskaftet, men efter mycket stretande   och massa svordomar så lyckades jag koppla loss honom.  


Jag är sååå stolt för jag har byggt om vindskyddet  (det blev för lågt i höstas) och så har jag byggt ett jättefint

"foderhus" att ha höet i med plåttak för att inte höet ska bli blött ifall det regnar!

Nu går det som en dans att leda honom ut och in för han vet precis var han ska...

Ibland följer han snällt bakom mej och ikväll var det bråttom värre in till boxen då var det jag som fick kuta baki rumpan på honom! Han vet att det står en hink med varmvatten och väntar på honom i boxen som han slurpar i sig

kvickt som attan!


Det blev ingen resa till Vitsand veckan som var, men onsdag hoppas jag att det blir utav iallafall!


"Veten" har kommit opp för att jobba så nu bor hon i Friggebodan, lilla Vera är oxå med...


Igår var vi en sväng och hälsade på min Mor på Pite las. för en dryg vecka sedan fick hon en hjärtinfarkt och på det lunginflammation och inte nog med det så åkte hon på vinterkräksjukan, men nu är hon i bra form och ska om ett par dar till Sunderbyn och göra en s.k "ballongsprängning"...hon fyller 91 år i år är fullt klar i huvudet  så än är det

krut i tanten!  


Nu ska jag och Ire´ne gå en prommis med hundarna, Molly, Moa, Vilja och Vera och jag kan tänka mej att Rolo  

oxå hänger med!

Härlig kväll och det känns att värmen  är på väg "iallafall ikväll"!!!!!!!!!!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards