Älvbacka

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Yvonne - 12 maj 2013 22:32

Jodå det blev en resa till Vitsand i onsdags, Kicki mötte opp med ÄlvbackaKnekten och både han och Kexet skötte sig

jättefint!      Nu blir det  en träff på tisdag igen om inget kommer emellan...    

Bolfaxa var oxå med och som vanligt fanns det inget att klaga på över hennes agerande! Imorron startar hon på

travet i Skellefteå, Ulf Ohlsson sitter i jollen.

För att gå tillbaka till Vitsand så blev det "2" resor samma dag, Moe fick sig oxå ett snabbjobb för att kolla var han

står och han var lika fin som förra gången, han såg verkligen kanonfin ut! Om han sen gör bra ifrån sig på torsdag

när han ska starta i Boden är en annan femma? Tänk denna fräscha kille är fjorton år i år!

Han är iallafall pigg och glad härhemma under sadeln!


Lillbrun sköter sig bra och trivs i hagen förutom att han en morron var jättebusig innan jag fick på honom grimman,

hotade med både det ena och det andra innan grimma var på plats! Tur att ingen hör vad jag vräker ur mej för då skulle jag nog klassas som en riktig djurhatare! Som tur är så tycker jag jättemycket om min fina Lillbrun och jag

tror att han vet att jag bara blir frustrerad när han "tjurar"!  


Vilket vårväder vi haft på förmiddan, steg opp kl. sex fodrade och gjorde stallet, släppte ut hästarna och Lillbrun

och sen satte jag mej och njöt i solen! Väckte sedan Iréne och Micke , bad om hjälp med att bära ut kaninburen,

bänkarna till utegrillen och att lyfta bort innerdörren  och sätta  dit nätdörren i stallet.

När detta var gjort fikade vi och Janne hade vaknat och var på benen han oxå!    


Nyss fick jag ett mejl från Camilla och Juna som varit iväg och tävlat på sin första Nationella körtävling med deltagare från hela Sverige och grannländerna!

Jag blir så himla stolt över Junas framfart på tävlingsbanorna, 2:a i Maraton, 3:a  i Dressyren och 1:a i Presicion!!!

Camilla är en tjej jag vekligen beundrar, vilket jobb hon har gjort med fina lilla kallisen Juna!        

Fick oxå ett mejl från Johanna som berättar att det går bra för Rapptösen i Finland, de är jättebelåtna,

både kör och rider henne, riktiga hästmänniskor som lever för sina hästar säjer Johanna...

Man kan inte annat än bli glad...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards