Älvbacka

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Yvonne - 1 juni 2013 21:29

  Visste ni att svenskar och engelsmän är de som klagar mest på vädret? Nähä, men nu vet ni det!


Vilka underbara sommardagar det har varit, riktig värmebölja kan man säja!  Ikväll småregnar det lite grann märkte jag när jag för en stund sedan var och stängde till hönsen, hela gänget låg precis innanför dörren  i en hög...

döden har varit framme idag när jag tagit över skötseln, en brun hönapöna hade somnat in när jag hämtade äggen på eftermiddan. Funderar på att försöka få tag i en fyra stycken yngre damer, vi har elva stycken nu och så tuppen förståss

och det blir säkert nått fler dödsfall innan sommaren är slut. Tjejerna börjar komma opp i åren , vet egentligen inte hur lång livslängd en höna har?

Men en som heter Annastina hon är inne på sitt femte år, men vete sjutton ifall hon värper? grann är hon iallafall!


Mysigt med lite regn, jorden skriker efter väta herregù så torrt det är i backen och knott och mygg till tusen!!!

Har gjort flera trevliga ridturer med Moe i skog och mark, fick ett fint målgångs foto från Skellefteå när han vann

montén och filmen oxå fast det går varken att se den på Tv:n eller datorn så knäppt!

Får väl fara och se den hos nån som har rätta grejerna...vet inte varför det är så här? Robert "sonen" har testat,

men tji!  

Blev så glad över fotot på Knekten, visst var han fin och duktig?

Nu har jag fått bilder på Bolfaxa och Kexet från Carina som kommer in på bloggen när mitt "proffs" Josse har tid att sätta in dom.

Har börjat "sommarstäda" så nu känner jag mej ganska urblåst, det tar på kroppen att både jobba inne och ute,

har fått till två hagar där Moe/kompis och Bolfaxa/Kexet ska gå, fick klättra opp till taknocken på bagarstugan för tråden som leder elen hade fastnat på en bräda lite läskigt, men det gick.  

Imorron får dom gå i hagar där det finns lite grönt att nafsa i "himmelriket" för Kompis!

Janne har lagat till en sommarhage nere vid älven där Storstjärna och ettåringen ska gå.


Berättade väl att Fixsola for iväg för seminering med Månprinsen, hon hade ett fint ägg på gång, men tyvärr så hade det gått...hon är kvar och skulle sprutas igång så vi får väl höra när det hänt nåt?

Mjölner Stilig är seminerad.


Hundarna har fått vara ner och bada i älven två gånger, det gillar dom verkligen...behöver bara säja "bada" så står vovvarna beredda med svansarna i vädret!


Nu ska jag läsa en stund, en gammal bok som jag hittade på Reprisen som heter "De svarta hästarna"!

Har läst den en gång tidigare för ett antal år sedan, men läser den gärna igen...hästarna i boken heter : Sankerib.

Sabben, Sularen och Kane och författaren heter Tarjei Veesas. Boken är tryckt 1955 i 65.000 ex. och det är en berättelse från tiden före bilarna. Då hästarna ännu var allenarådande på vägarna.

Hästen är ett härligt djur! Djur är för övrigt inte det ord som passar bäst, hästen är ju mer som en kamrat!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards