Älvbacka

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Yvonne - 22 juli 2013 22:26

  Det verkar löna sig att efterlysa SOLEN  för nu är hon här änteligen!

Höslåttern är igång, första vallen är utslagen och då händer det som inte får hända, traktorn pajar!

Nu är den i Luleå på lagning, hade detta inte hänt så hade vi haft inne höet i ladan idag...nu är det bara att hoppas att solen hänger kvar däroppe? Snälla gör det!  


Vi har varit iväg till Boden och kollat Moe i halsen, han var jättefin i svalget och neröver...när kameran kom längre ner hade han skum som var tunt inget tjockt slem.

Veten tog prov som skickats på analys, vi får veta om en vecka.?

Han har varit ledig några dar, men ikväll har jag varit ut och skrittat honom, mycket pigg pålle!

Eftersom han aldrig hostat eller visat andra symtom kanske detta inte är så farligt att han behöver en medicinkur?

Han har ju ett montélopp den nionde augusti och blir han friskförklarad så har han ju inte tappat  nån kondis!


Johns "sonen"  dotter Erika har kommit opp på sommarlov och det är kul för hon är riktigt duktig med att hantera hästar den tjejen fast hon bara är opp en sväng varje sommar, ikväll är hon med Janne i Skellefteå med Bolfaxa...

hon kom fyra...galopperade i ledningen ojojoj om hon kunde skärpa sig för hon är snabb.

När Per G. var hit och hämtade Storstjärna var jag ute med Bolfaxa och han sa när jag kom in med henne: du skulle ta licens hon ser ju jättefin ut och ser så avslappnad ut och springer rakt utan att du behöver hålla så hårt i henne!

Det var ju ett fint betyg, men det är nog skillnad hemma och på tävling...  


Jag är fortfarande "justerad" sedan vurpan på stallgolvet, vänster knä funkar dåligt och högerhanden gör fortfarande ont!  Men skam den som ger sig, jag har hög smärttröskel det sa min tandläkare en gång !

Därför är jag väldigt glad att Erika är här för nu har jag börjat om med tömkörningen av ettåringen "det snyggaste fölet av de fyra efter Mjölner Stilig" och eftersom jag har ont i knä och hand så är Erika till ovärderlig hjälp!  

Men lilltjejen är så duktig och kommer ihåg allt hon lärt sig.

Nu hoppas jag att vi får henne i vagn innan Erika åker hem.


Fixsola och den unga damen har varit på rymmen ikväll, men "sommar"Maggan grannens dotter som är hemma över sommaren fångade in pållarna och fick in dom i trähagen så där får dom gå inatt!

Förstår inte varför dom inte kan hålla sig i hagen, men Stilig kommer väl hem snart och då kanske ordningen blir återställd...hon är föresten dräktig med TeknoOdin och Fixsola är nu konstaterad dräktik vid andra kollen så det är jättekul! Månprinsen AM står för den dräktigheten!  

På onsdag ska Kexet starta i Boden i ett treåringslopp, Per G. kör.


Annas och Petters småtjejer rider på Kompis, det är väl mest Edit som rider , men lilla Sally  har oxå fått smak för ridningen och hon "målar" hovarna på Kompis och blir arg om hon inte får göra alla fyra hovarna. Rut har ett ganska svalt intresse för ridningen, men hon har iallafall suttit i sadeln!        


Nu är Janne, Erka och Bolfaxa på gång så jag säjer gonatt och sov gott!   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards